Πώς το TikTok διαμορφώνει τάσεις & επιθυμίες για τα ακίνητα; Επηρεάζει την αναζήτηση ακινήτου & την αγορά του real estate συνολικά;
Τα social media πλέον κατακλύζουν, θέλοντας ή μη, την καθημερινότητά μας και εμπλέκονται ακόμα και με δραστηριότητες που παραδοσιακά δεν είχαν καμία σχέση με το διαδίκτυο. Ενδεικτικά, σχετίζονται με δεκάδες πεδία, όπως η οικιακή ζωή και ό,τι μπορεί να περιλαμβάνει το κεφάλαιο «σπίτι». Και αυτό αφορά τόσο την αναζήτηση ακινήτου, όσο και την διαμόρφωση του τί θέλουμε να έχει το ιδανικό σπίτι.
Για παράδειγμα, η διαδικασία αγοράς ή ενοικίασης σπιτιού έχει μετατραπεί σε ψηφιακή εμπειρία, με πλατφόρμες όπως το Spitogatos να προσφέρουν δεδομένα, δείκτες τιμών και προπάντων διευκολύνσεις στην αναζήτηση και εύρεση ακινήτων. Παράλληλα, δραστηριότητες όπως η διακόσμηση και η ανακαίνιση, που άλλοτε βασίζονταν σε περιοδικά ή συμβουλές από στόμα σε στόμα, πλέον εμπνέονται από Instagram reels, TikTok DIY tutorials και digital moodboards στο Pinterest.
Σήμερα, η δυναμική και η επέκταση των social media μπορεί να καθορίσει σημαντικά το τί επιθυμούμε, τις ανάγκες που θέλουμε να καλύψουμε και πώς διαμορφώνονται οι επιθυμίες μας γύρω από το σπίτι συνολικά. Και σίγουρα, το TikTok παίζει σπουδαίο ρόλο σε αυτό πλέον. Ας κάνουμε όμως ένα deep dive σε αυτό το ζήτημα.
Η αναζήτηση ακινήτου από το χθες στο σήμερα
Ορισμένες δεκαετίες πριν, για να μπορέσεις κανείς να βρει σπίτι έπρεπε να ψάξει σε εφημερίδες, μέσω γνωστών και χαζεύοντας σε τζαμαρίες τις αναρτημένες αγγελίες μεσιτικών γραφείων. Ωστόσο με τη γρήγορη ανάπτυξη της τεχνολογίας και αθρόα εισροή του Internet στις ζωές μας άρχισε να μεγαλώνει η αναζήτηση και έτσι μεταφέρθηκε ψηφιακά σε πλατφόρμες όπως ο Spitogatos.
Στις μέρες μας και ιδιαίτερα ανάμεσα στις νεότερες γενιές, η αναζήτηση κατοικίας γίνεται ακόμα και μέσω των social media, όπου ο αλγόριθμος μαθαίνει τη συμπεριφορά του κάθε χρήστη και δίνει τη δυνατότητα εμφάνισης αποτελεσμάτων βάσει προσωποποιημένων αναζητήσεων. Έτσι το κοινό μπορεί να βρει πολύ εύκολα πληροφορίες, αλλά και έμπνευση.
Η διείσδυση του TikTok στον κλάδο - Τι συμβαίνει στις διεθνείς πλατφόρμες;
Τα τελευταία χρόνια, ουκ ολίγα δημοφιλή portals του κλάδου του real estate έχουν ισχυρή παρουσία στα social media. Πολλά από αυτά, δε, παράγουν περιεχόμενο και για το TikTok, τόσο για να είναι μέρος της νέας πραγματικότητας, όσο και για να προσελκύσουν νέο κοινό. Γιατί όμως;
Επειδή το TikTok είναι η ιδανική πλατφόρμα για να αναδείξουν οι επαγγελματίες ακίνητα μέσω digital tours, να δώσουν συμβουλές ως ειδικοί του κλάδου και να οικοδομήσουν ένα one-stop-shop mindset. Αυτή η τάση αρχίζει να επηρεάζει και το ελληνικό κοινό, καθώς ολοένα και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν το TikTok όχι μόνο για να αναζητήσουν κατοικία, αλλά και για να αντλήσουν ιδέες σχετικά με τη διαμόρφωση, τη διακόσμηση, τη λειτουργικότητα και το lifestyle του σπιτιού τους.
Το σίγουρο είναι ένα: Η νέα γενιά αγοραστών και ενοικιαστών δεν ψάχνει απλά «βολικά» τετραγωνικά, αλλά θέλει μια ολοκληρωμένη εμπειρία και εικόνα και το επιθυμητό vibe! Και το TikTok είναι το κατάλληλο μέσο για να τα προσφέρει όλα αυτά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, σχεδόν άκοπα!
Πώς ψάχνουν οι χρήστες σήμερα;
Είναι αδιαμφισβήτητο πως η αναζήτηση πλέον έχει γίνει πιο σύνθετη. Ο κόσμος έχει περισσότερες απαιτήσεις και δεν του αρκεί να δει μερικές φωτογραφίες από ένα ακίνητο. Θέλει να έχει ποικιλία, να βρει περισσότερες πληροφορίες, να νιώσει το vibe ενός σπιτιού, να συνδεθεί... Με λίγα λόγια, επιθυμεί να βιώσει, έστω και νοερά, την εμπειρία του να ζει μέσα σε ένα σπίτι.
Δεν είναι απλά η αίσθηση μας σαν χρήστες, αυτό επιβεβαιώνεται και από hashtags, όπως #housetours, #dreamapartment και άλλα, τα οποία συγκεντρώνουν χιλιάδες προβολές. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως δεν μιλάμε για μια απλή αγοραστική πράξη, αλλά για ένα journey με πολλά touchpoints που αν θες να είσαι μπροστά, οφείλεις να βρίσκεσαι σε όσα περισσότερα από αυτά γίνεται.
Το TikTok του Spitogatos

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να λείπουμε από την πλατφόρμα του TikTok. Αν δεν μας ακολουθείς (ακόμα), κράτα στο μυαλό σου ότι στο TikTok account του Spitogatos θα βρεις χρήσιμες συμβουλές για ενοικίαση και αγορά ακινήτου, πληροφορίες για τον κλάδο και τις γειτονιές της Ελλάδας, tips για φοιτητές, ιδέες για διακόσμηση και home living, fun περιεχόμενο και αστείες στιγμές από την ομάδα του Spitogatos.
TikTok-first στρατηγική: Το νέο must για τους top επαγγελματίες
Το TikTok λειτουργεί πλέον σαν μια ξεχωριστή μηχανή αναζήτησης, ένα χρήσιμο εργαλείο προβολής και ισχυρό μέσο επιρροής. Και αποκτά όλο και περισσότερη δύναμη στη διαμόρφωση τάσεων, αγοραστικών συμπεριφορών και λήψης αποφάσεων. Αν θέλεις να έχεις ισχυρή παρουσία στον κλάδο, οφείλεις να προσαρμόσεις τη στρατηγική marketing σου ανάλογα και να φροντίσεις ώστε, με το κατάλληλο περιεχόμενο, τη σωστή συχνότητα και τη στοχευμένη θεματολογία, να είσαι παρών και ενεργός across all marketing channels.
Ακολούθησε κι εσύ το account του Spitogatos στο TikTok! 💪😻