O COO του Spitogatos, Δημήτρης Τσατίρης, μοιράζεται σκέψεις για την καινοτομία και την τεχνολογία ως επιχειρησιακή στρατηγική.

Στο real estate, έναν γρήγορα εξελισσόμενο και πλέον ανταγωνιστικό χώρο, η τεχνολογία δεν είναι απλώς ένα πυλώνας ανάπτυξης — πρόκειται για έναν καίριο μοχλό εξέλιξης. Και αυτό έχει να κάνει τόσο με το πώς οι χρήστες αναζητούν, συγκρίνουν και επιλέγουν ένα ακίνητο, όσο και με το πώς οι επαγγελματίες του κλάδου προσεγγίζουν το κοινό τους. Εν ολίγοις, η τεχνολογία επηρεάζει κάθε κρίσιμο σημείο της εμπειρίας των δύο αυτών πλευρών συνολικά.

Στο Spitogatos λοιπόν, η τεχνολογία δεν είναι μονάχα ένα εργαλείο, αλλά είναι ο τρόπος με τον οποίο μετατρέπουμε τη στρατηγική μας σε πράξη. Και αυτό υφίσταται για να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε καλύτερα δύο τόσο διαφορετικές αλλά εξίσου απαιτητικές πλευρές: Από τη μία, τους χρήστες που αναζητούν το επόμενό τους σπίτι. Και από την άλλη, τους επαγγελματίες του real estate που θέλουν να δουλεύουν πιο αποτελεσματικά και ανταγωνιστικά.

Σε αυτό το άρθρο, μοιραζόμαστε μερικά από όσα έχουμε μάθει — επιλογές, αποφάσεις και παραλείψεις — στη διαδρομή από πλατφόρμα αναζήτησης σε πλήρη τεχνολογική υποδομή που υποστηρίζει, καθημερινά, χιλιάδες επαγγελματίες και εκατομμύρια χρήστες.

Η δύναμη των δεδομένων: Από το reporting στη στρατηγική

Ένα από τα πιο σημαντικά στρατηγικά βήματα της ομάδας του Spitogatos ήταν η ενίσχυση του data infrastructure, το οποίο δεν αντιμετωπίστηκε ως τεχνική αναγκαιότητα ή λειτουργικό κόστος. Αντιθέτως, το προσεγγίσαμε ως εργαλείο λήψης αποφάσεων και διαφοροποίησης στην αγορά.

Με απλά λόγια, δεν το κάναμε απλά για να «είμαστε πιο data-driven», αλλά γιατί κατανοήσαμε έγκαιρα τι μας προσφέρει η σωστή αξιοποίηση των δεδομένων. Συγκεκριμένα, η έξυπνη και στρατηγική αξιοποίηση των data μας επιτρέπει να:

  • Καταλαβαίνουμε πώς θα βελτιστοποιήσουμε την εμπειρία του χρήστη (user experience).
  • Προβλέπουμε τις τάσεις (trends) σε επίπεδο ζήτησης, περιοχής, τύπου ακινήτου.
  • Προσφέρουμε στους συνεργάτες μας χρήσιμα δεδομένα αγοράς και real-time feedback για την απόδοση των αγγελιών τους — για να μπορούν να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις για τη στρατηγική προβολής τους.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι μπορούμε να προσαρμόζουμε τη σειρά προβολής αγγελιών βάσει engagement potential, όχι μόνο σύμφωνα με τιμή ή ημερομηνία. Επιπρόσθετα, έχουμε τη δυνατότητα να εντοπίζουμε περιοχές με αυξανόμενο ενδιαφέρον νωρίτερα από τον οποιονδήποτε. Και βέβαια, μπορούμε να εστιάζουμε στη ποιότητα — όχι μόνο στην ποσότητα — του περιεχομένου μας.

Από την πληροφορία στην εξατομίκευση: Ο ρόλος των predictive analytics

Καθώς οι ανάγκες των χρηστών εξελίσσονται και οι διαθέσιμες επιλογές πληθαίνουν, η απλή προβολή αγγελιών δεν αρκεί πλέον για να καλύψει τις απαιτήσεις τους. Επομένως, η πρόκληση είναι να μπορείς να κατανοήσεις την πρόθεση πίσω από κάθε αναζήτηση (user intention), καθώς και να διαμορφώνεις την εμπειρία ανάλογα. Σε αυτό το πλαίσιο, τα predictive analytics παίζουν καθοριστικό ρόλο, διότι μας επιτρέπουν να:

  • Κατηγοριοποιούμε τους χρήστες με βάση την πρόθεση και τη φάση αναζήτησης.
  • Προβλέπουμε τι είδους ακίνητα είναι πιο πιθανό να τους ενδιαφέρουν.
  • Διαμορφώνουμε την εμπειρία τους με προτάσεις που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και έχουν νόημα.

Για τους επαγγελματίες του real estate, αυτό σημαίνει υψηλότερη πιθανότητα ποιοτικών leads και λιγότερος «θόρυβος». Για τους χρήστες, μεταφράζεται ως λιγότερα αδιάφορα αποτελέσματα και πιο γρήγορη αναζήτηση.

Τεχνολογική καινοτομία με σκοπό

Καμία τεχνολογία όμως δεν έχει στ' αλήθεια αξία εάν δεν λύνει κάποιο υπαρκτό πρόβλημα — έστω και κάποιο που κανείς δεν εκλαμβάνει ακόμη ως πρόβλημα. Γι’ αυτό και κάθε τεχνολογική απόφαση του Spitogatos περνά από ένα βασικό φίλτρο:

  • Κάνει τη ζωή του επισκέπτη πιο εύκολη;
  • Κάνει τη δουλειά του επαγγελματία πιο αποδοτική;

Η υιοθέτηση νέας τεχνολογίας είναι πάντοτε δελεαστική — ειδικά σε έναν τόσο γρήγορα εξελισσόμενο κλάδο όπως το real estate. Ωστόσο η πραγματική πρόκληση δεν είναι το να δοκιμάζεις νέα εργαλεία, αλλά να επιλέγεις εκείνα που προσθέτουν πραγματική αξία. Σε αρκετές περιπτώσεις, αλλαγές ή λειτουργικότητες που έμοιαζαν καινοτόμες δεν είχαν εντέλει κάποιο θετικό αποτέλεσμα στην εμπειρία χρήστη ή επαγγελματία. Τέτοια παραδείγματα είναι τα εξής:

  • Functionalities που βελτίωναν το engagement, αλλά οδηγούσαν σε σύγχυση ή απώλεια ελέγχου από τον χρήστη.
  • Αυτοματοποιήσεις που δεν ενίσχυαν ουσιαστικά την εξυπηρέτηση, παρά μόνο πρόσθεταν ένα επιπλέον βήμα.

Δεν πρόκειται όμως για αποτυχίες, είναι φυσικά και αναμενόμενα στοιχεία μιας agile προσέγγισης. Όταν λειτουργείς με ταχύτητα και στόχευση, δεν περιμένεις κάθε τεχνολογία να αποδώσει — την αξιολογείς γρήγορα, την εντάσσεις αν προσφέρει πραγματική αξία, ή την αφήνεις πίσω αν δεν εξυπηρετεί τον σκοπό σου. Αυτή η πειθαρχία στο «τι κρατάμε και τι όχι» είναι σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας.

Η πραγματική καινοτομία είναι αυτή που λύνει προβλήματα

Η ένταξη της τεχνολογίας στο real estate δεν είναι πλέον επιλογή αλλά ουσιαστική ανάγκη. Όμως, ο τρόπος με τον οποίο την ενσωματώνεις μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Για εμάς στο Spitogatos, το ζητούμενο δεν είναι να εντυπωσιάζουμε, αλλά να προσφέρουμε ουσιαστική αξία με συνέπεια. Στόχος μας είναι να κάνουμε την αναζήτηση κατοικίας πιο εύκολη και ανθρώπινη, ενώ παράλληλα ενισχύουμε την αποτελεσματικότητα των επαγγελματιών του real estate.

Αν κάτι έχουμε μάθει, είναι ότι η πραγματική καινοτομία δεν φαίνεται στις τεχνολογίες που χρησιμοποιείς, αλλά στο αν τελικά κάνεις τη ζωή κάποιου ευκολότερη — είτε ψάχνει το επόμενό του σπίτι, είτε χτίζει την επαγγελματική του παρουσία στην αγορά.

Σχετικά άρθρα

Sk featured 0

Real Stories by Spitogatos: Το ταξίδι του Γρηγόρη Σκόντζου - Από την πρώτη επαφή με το real estate μέχρι την επιτυχία του σήμερα

Featured xarmpali

Real Stories by Spitogatos: Η πορεία της Μίνας Χαρμπαλή - Από μια τυχαία αγγελία στην επαγγελματική επιτυχία

Spitogatos pricefox

Spitogatos & Pricefox: Νέα συνεργασία με σύγκριση υπηρεσιών ενέργειας στην αναζήτηση ακινήτου