Βρίσκεστε:

Να ψάξω μόνος μου ή να απευθυνθώ σε μεσίτη;

Φαντάζομαι πως γνωρίζετε ότι τις τελευταίες δύο ώρες σερφάρετε στον μεγαλύτερο διαδικτυακό τόπο ακινήτων. Λογικά, θα έχετε υποψιαστεί μέχρι τώρα ότι το www.spitogatos.gr σε συνεργασία με χιλιάδες επαγγελματιών του χώρου, αποτελεί το πιο εξελιγμένο κι αποτελεσματικό εργαλείο στο χώρο του real estate. Σοβαρά τώρα, δεν περιμένετε να σας πούμε ότι είναι προτιμότερο να αναλάβετε μόνος σας το δύσκολο έργο της επιλογής ακινήτου. Όχι βέβαια ότι δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και στις δυο περιπτώσεις. Ας το πάρουμε λίγο από την αρχή.

Στο εξωτερικό, όπου η διαχείριση ακινήτων έχει μακράν μεγαλύτερη παράδοση κι η αγορά λειτουργεί με πολύ μεγαλύτερη ρευστότητα, οι αγοραπωλησίες διαχειρίζονται αποκλειστικά από τους επαγγελματίες του real estate. Αντίθετα, στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα (μια εβδομάδα πριν δηλαδή) η αγορα κατοικίας παρέμενε μια αργόσυρτη και ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία που περιελάμβανε κύκλωμα αγγελιών σε εφημερίδες μία Κυριακή κάθε μήνα (και μετά πέταμα των εφημερίδων και μαζί των κυκλωμένων αγγελιών!), ατελείωτες συζητήσεις για την ευκαιρία που πέτυχαν οι “Φανή με τον Τάκη” και μήπως “να αγοράζαμε και εμείς δίπλα τους”, επιτόπου στάσεις με το αυτοκίνητο γιατί η μαμά είδε ένα πωλητήριο κολλημένο στο τζάμι εκείνου του “καταπληκτικού γωνιακού σπιτιού” και γενικότερα κάπως σουρεαλιστικές καταστάσεις απο αυτές που κάνουν την ελληνική καθημερινότητα αντικειμενο ψυχολογικής έρευνας. Ίσως λόγω της ιδιαίτερης ψυχολογικής “σύνδεσης” του Έλληνα με το σπίτι του και της πεποίθησης των περισσότερων από εμάς ότι το σπίτι που πρόκειται να αγοράσουμε δεν είναι απλά ένα σπίτι ή μια επένδυση αλλά η ιερή έδρα που θα στεγάσει τουλάχιστον τις 14 επόμενες γενεές της οικογένειάς μας, η ευελιξία κι η ταχύτητα λήψης αποφάσεων στην αγορά κατοικίας θύμιζε ελέφαντα βουλιαγμένο σε λάκκο αμμοπαγίδας.

Τώρα, το να αποφασίσει κάποιος να ψάξει μόνος του για σπίτι έχει φυσικά κάποια θετικά. Βασικά το εξής ένα : γλιτώνετε την προμήθεια της μεσιτείας. (γιούχουυυυυ!). Τα αρνητικά τώρα, μπορουν να συνοψιστούν στην σοβαρή πιθανότητα να χρειαστεί να παραιτηθείτε από την εργασία σας ώστε να εξοικονομήσετε τον απαιτούμενο χρόνο, να φιλοξενηθείτε για ένα σχετικά σύντομο διάστημα σε ψυχιατρικό άσυλο λόγω του υπερβολικού όγκου πληροφοριών που προσπαθεί να διαχειριστεί ο εγκέφαλός σας και ,τέλος, να νοικιάσετε στο μεταξύ κι έναν βοηθητικό χώρο εκτός του σπιτιού σας όπου θα αποθηκεύετε όλο το χαρτομάνι που συσσωρεύεται γύρω σας. Συν το γεγονός ότι ίσως τελικά τα χρήματα που θα δίνατε για την προμήθεια θα το επιβαρυνθείτε ως εναλλακτικού κόστους υπό τη μορφή χαμένου χρόνου, περιορισμένων επιλογών και λανθασμένων αποφάσεων. Δεν ακούγεται και άσχημη λύση, συμφωνείτε; Ακούγεται απαίσια!

Πολύ υποτιμούν την προσφορά ενός επαγγελματία με τη λογική του “τόσο δύσκολο είναι πια να αγοράσω ή να πουλήσω ένα σπίτι μόνος μου”. Η απάντηση είναι όχι. Δεν είναι και τόσο δύσκολο. Από την άλλη πάλι, τόσο δύσκολο είναι να φτιάξεις ένα παστίτσιο; Για δοκίμασε να φτιάξεις όμως ένα!

Τελικά, όμως γιατί αξίζει να ζητήσεις τη βοήθεια ενός μεσίτη; Ορίστε οι 7 πρώτοι λόγοι που μου έρχονται στο μυαλό. (όποιος ξέρει παραπάνω είδε το λυσάρι!)

1. Είναι το επάγγελμά τους!
Δεν μπορείς να μάθεις τα πάντα σχετικά με την αγοραπωλησία ακινήτων μέσα στους 5 μήνες που αποφάσισες να ασχοληθείς με το σπορ, όπως δεν μπορείς να τρέξεις στο ράλι της Formula 1 επειδή τερμάτισες την πίστα της Monza στο Playstation μετά από 15 μέρες ξενύχτι. Και το καλύτερο; Δεν χρειάζεται κιόλας! Το ότι ασχολείται επαγγελματικά μόνο με αυτό το αντικείμενο πιθανότατα σημαίνει ότι το κάνει αποτελεσματικότερα και γρηγορότερα από εσένα! (καλά, ξέρω, όχι από εσένα, αλλά από εμάς τους υπόλοιπους σίγουρα....) Θυμίσου τον Ford: το να προσλαμβάνεις άτομα που είναι πιο «έξυπνα» από εσένα αποδεικνύει ότι είσαι πιο έξυπνος απο αυτούς!

2. Λιγότερη ταλαιπωρία!
Ένας μεσίτης μπορεί να λειτουργήσει περίπου σαν φίλτρο για spam e-mails. Δε χρειάζεται να διανύεις σε εβδομαδιαία βάση τα ίδια χιλιόμετρα με τους πιλότους αεροσκαφών προσπαθώντας να δεις όλα τα σπίτια που είχες υπόψιν. Ο μεσίτης θα σε προστατεύσει από άσκοπες επισκέψεις καθώς γνωρίζει αν το ακίνητο ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου. Αν είσαι πωλητής, φροντίζει να μη σε ενοχλεί ο καθένας χωρίς να υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον. Ο χαμένος χρόνος, σου κοστίζει πολύ ακριβά. Ενας μεσίτης πάλι, πολύ λιγότερο.

3. Γνώση της αγοράς
Παράγοντες όπως μέση τιμή τ.μ στην συγκεκριμένη περιοχή, πρόσφατες και μέσες τιμές αντίστοιχων ακινήτων, χρονικός ορίζοντας που απαιτείται συνήθως για την πώληση, λίστες με ομοειδή ακίνητα προς πώληση στην περιοχή είναι μόνο λίγοι από αυτούς που γνωρίζει κάθε συνειδητοποιημένος επαγγελματίας και από αυτούς που πιθανόν να σας ξεφύγουν!

4. Δίκτυο
Οι περισσότεροι μεσίτες δεν λειτουργούν μόνοι τους. Εχουν στην διάθεση τους ένα ολόκληρο δίκτυο από φιλικά προσκείμενους συναδέλφους στους οποίους μπορούν με τη σειρά τους να προωθήσουν την υπόθεσή σας, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες επιτυχούς κατάληξης. Φυσικά για να παινέψουμε λίγο και το σπίτι μας (γατόσπιτο για την ακρίβεια), οι μεσίτες/ συνεργάτες του Spitogatos.gr εχουν πρόσβαση σε ακόμα μεγαλύτερο δίκτυο χάρη στην υπηρεσία “Συνεργασία μεσιτών” που τους επιτρέπει να βρούν το σπίτι που τόσο καιρό ψάχνατε με τη βοήθεια μεσιτών που δραστηριοποιούνται στην ίδια περιοχή.

5. Διαπραγματευτική ικανότητα - Εχεμύθεια
Εκτός κι αν έχετε σκοπό να εμφανιστείτε στη συζήτηση διαπραγμάτευσης της αγοραπωλησίας με ένα μυδραλιοβόλο ανά χείρας και ζωσμένος με εκρηκτικά, λυπούμαστε αλλά οι διαπραγματευτικές σας ικανότητες μάλλον θα υπολείπονται εκείνες ενός επαγγελματία. Κι αυτό γιατί ένας καλός μεσίτης είναι απλά πιο «προπονημένος» από εσάς και επιπλέον δεν έχει καμία συναισθηματική δέσμευση που μπορεί να επηρεάσει τις συνομιλίες. Ενας καλός μεσίτης δεν είναι απλά ο αγγελιοφόρος. Παρουσιάζει την περίπτωσή σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και προστατεύει σημαντικές πληροφορίες από ανταγωνιστικά συμφέροντα.

6. Διαχείριση πληροφοριών
Ίσως έχει πέσει στην αντίληψή σας ότι ένα συμβόλαιο αγοραπωλησίας δεν έχει ακριβώς το μέγεθος χαρτοπετσέτας. (ουτε αν την ανοίξετε στα τέσσερα ακόμα!). Επίσης έχει μεγάλη σημασία να κατανοήσετε ότι το έντυπο ενημερωτικό υλικό που συνοδεύει ένα ακίνητο προς πώληση μπορεί να ξεπεράσει τις 10 σελίδες. Αν κάνετε μερικούς πολλαπλασιασμούς θα συνειδητοποιήσετε ότι αυτό το καλόκαίρι έχει πολύ διάβασμα! (μπροστά σε αυτό τα βιβλία του Ουμπέρτο Έκο θα μοιάζουν με τηλεγραφήματα!). Και προσπαθείστε να μην παραλείψετε ή μπερδέψετε κάτι : ίσως σας κυνηγάει για την υπόλοιπη ζωή σας. Μαζί με τη γυναίκα σας.

7. Υποστήριξη και μετά την αγορά – Διατήρηση επαγγελματικής επαφής
Ακόμα κι οι πιο ομαλές αγοραπωλησίες επιστρέφουν για να σας στοιχειώσουν! Δυσοίωνα σημάδια όπως χαμένα τιμολόγια, φορολογικές ασάφειες, ελλιπή έγγραφα μπορούν να εμφανιστούν και μήνες ακόμα μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ενα τηλέφωνο στον μεσίτη σας και το αρχείο του ίσως θα βοηθούσε κάπως την κατάσταση. Όπως επίσης πολλά ερωτήματα που παραλήφθηκαν κατα την ενθουσιώδη υπογραφή των συμβολαίων μπορούν να έρθουν στην επιφάνεια αργότερα. Είναι καλό να ξέρεις ότι υπάρχει κάποιος στην άλλη άκρη της γραμμής που μπορεί να ξέρει την απάντηση. (και να μην είναι η μαμά σου, η οποία φυσικά πάντα ξέρει την απάντηση!). Ενας σωστός επαγγελματίας θα σας βοηθήσει. Σκεφτείτε επίσης ότι η επαγγελματική εξέλιξη του μεσίτη σας εξαρτάται ακριβώς από την ικανοποίηση που θα σας αφήσει η συνεργασία μαζί του. Η αγορά έχει αυτιά και μια καλή συσταση δεν αγοράζεται με τίποτα. Ο μεσίτης μπορεί να εξελιχτεί σε συνεργάτη σας, ενημερώνοντάς σας για εξελίξεις που ίσως σας ενδιαφέρουν και παραμένοντας διαθέσιμος για πιθανή μελλοντική συνεργασία.

20-07-2008

Έλενα στις 24-07-2008

Σπιτόγατε θα σε ρωτήσω κάτι και αν θέλεις μου απαντάς:

Είναι όλοι οι μεσίτες τόσο ενημερωμένοι και τόσο σωστοί επαγγελματίες όπως τα περιγράφεις;

Την απάντηση σίγουρα την ξέρεις εσύ καλύτερα απ'όλους, μιας και έχεις τόσους πολλούς που συνεργάζεσαι. Αν ήταν έτσι όλοι τόσο επαγγελματίες, δεν θα ήταν πραγματικά απλά τα πράγματα, και όλοι θα είχαμε τον μεσίτη μας, ή και να μην τον είχαμε θα εμπιστευόμασταν κάποιον άγνωστο μεσίτη πολύ πιο εύκολα...; Δεν θα ήταν ο μεσίτης ο επαγγελματίας που με το χαμόγελο στα χείλη και άπταιστο επαγγελματισμό θα ήταν ο κονσιλιέρι μας σε ό,τι έχει να κάνει με ακίνητα, το σπιτάκι μας που θα αγοράσουμε ή που θα νοικιάσουμε, θα έκανε διαχείριση ακίνητης περιουσίας, θα αναλάμβανε πρόθυμα τα πάντα, όπως και στις πιο εξελιγμένες χώρες του εξωτερικού;

Εγώ που έμενα στο εξωτερικό και νοίκιαζα σπίτι πήρα τηλ. τον μεσίτη που μου είχε βρει το σπίτι που έμενα δυο τρεις φορές επειδή είχα δει ένα ποντίκι στην κουζίνα, και την επόμενη ημέρα είχε κανονίσει να έρθει ειδικό συνεργείο για να κάνει πλήρη έλεγχο και να μου βάλει ποντικοπαγίδες!! Χωρίς να πληρώσω κάτι extra! Και φυσικά σε όλα ήταν απίστευτος επαγγελματίας, άμεσος, ό,τι πρόβλημα είχα απλά τον έπαιρνα τηλέφωνο και πάντοτε κάποιος ήταν εκεί και πάντοτε όλα λύνονταν εύκολα! Αυτό ήταν μέρος της δουλειάς του, δεν ήταν ότι τον ζάλιζα για κάποια υπερβολή ή δική μου παραξενιά. Και δεν μιλάω για καναν μεγαλομεσίτη, μιλάω για κάποιον συνοικιακό. Και αυτός όμως, ο μεσίτης της γειτονιάς, ήταν επαγγελματίας. Αυτόν να τον πληρώσω και με το παραπάνω, το αξίζει και το έχει κερδίσει. Ας πάρει και 2 ενοίκια αμοιβή αντί για ένα που παίρνουν εδώ, ας πάρει ακόμα μεγαλύτερη προμήθεια από μια πώληση. Πέρα από το sales, υπάρχει και το after-sales, και πάνω απ'όλα υπάρχει η εμπιστοσύνη και ο επαγγελματισμός.

Εδώ στην Ελλαδάρα όμως έχουν βγει στη φόρα τόσα πράγματα, ακόμα και στην τηλεόραση, για τους μεσίτες, για παραμεσιτείες, για λαμόγια, για ένα κάρο πράγματα. Πολλοί είναι μεσίτες αλλά δεν είναι αυτό το κύριο ή το μοναδικό επαγγελμά τους, και το κάνουν μπας και τους κάτσει καμιά αρπαχτή. Στο εξωτερικό (στις χώρες που πρέπει να κοιτάμε πώς λειτουργούν για να πάμε μπροστά), όταν λες μεσίτες εννοείς μεσιτικο ΓΡΑΦΕΙΟ, στελεχωμένο κατάλληλα, μοντέρνο, επαγγελματίας που βλέπει τη δουλειά του σοβαρά δηλαδή. Εδώ πολλοί ούτε γραφείο έχουν, ούτε τίποτα, δεν τους βρίσκεις ποτέ, και είναι και οι περισσότεροι άνθρωποι "της πιάτσας" και καλά, που αν δεν σε συμπαθήσουν ή θεωρήσουν ότι τους ενοχλείς επειδή έχεις ερωτήσεις και απαιτήσεις από το σπίτι στο οποίο θα σκάσεις μια περιουσία για να μείνεις, μπορεί να σου ρίξουν και κανένα καντήλι! Πείτε με κακομαθημένη, αλλά εγώ για να πληρώσω θέλω να δω τον επαγγελματία, με το ψεύτικο (δεν με νοιάζει, αρκεί να είναι επαγγελματίας) χαμόγελο, με το υποτιθέμενο ενδιαφέρον για τη ζωή μου, με τη γνώση, με τις απαντήσεις για όλα, με τους τρόπους, με την αμεσότητα, με την υπομονή, με την προθυμία. Και τότε πληρώνω όσο όσο. Αλλά θέλω να λάβω σωστή υπηρεσία για να πληρώσω.

Πώς να εμπιστευθούμε εδώ στην Ελλαδάρα λοιπόν έναν μεσίτη αν δεν τον ξέρουμε ή δεν μας τον έχουν συστήσει, όταν υπάρχει τέτοια κακή φήμη περι αντιεπαγγελματισμού; Και να τον πληρώσουμε κιόλας, και να χάσουμε και το χρόνο μας; Δεν μπορεί να είναι όλα τέλεια και εδώ, δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά !!!! Είμαι βέβαια σίγουρη ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις.. Ο κανόνας όμως ποιός είναι;

Όπως καταλαβαίνεις Σπιτόγατε η δική μου εμπειρία στην αναζήτηση σπιτιού και επαφή με μεσίτες δεν έχει υπάρξει και πολύ καλή (και δεν είμαι η μόνη), και δυστυχώς ο πύχης έχοντας δει από πρώτο χέρι πώς γίνονται αυτές οι δουλειές αλλού, για εμένα είναι ψηλά.

Μακάρι να έχω άδικο!!! Μακάρι να είχα εγώ άσχημη εμπειρία και να μην είναι γενικό το κακό. Αλλά κι αν είναι γενικό, μακάρι να αλλάξει η κατάσταση σύντομα, και μακάρι Σπιτόγατε να βάλεις κι εσύ το λιθαράκι σου (ή μάλλον να κουνήσεις λιγάκι την ουρά σου!) για να γίνει αυτό!!!!

Αυτά!

Πηνελόπη Κ. στις 24-07-2008

Sorry Ελενα αλλά πριν σου απαντήσει ο Σπιτόγατος να ρωτήσω αν στο εξωτερικό μπορείς να βρεις σπίτι χωρίς να πας σε μεσίτη?? μιας και έχεις μείνει έξω θα ξέρεις...
Γιατί έχω ακούσει πως δεν μπορείς (άρα πράγματι το επάγγελμα του μεσίτη ειναι εκ των πραγμάτων πιο αναβαθμισμένο από ότι στην Ελλάδα) και υποχρεωτικό.
Αρα η αντιμετώπιση όλων είναι διαφορετική. Είναι άδικο να κρίνεις ένα επάγγελμα σε δύο χώρες αν δεν το τοποθετήσεις πρώτα στο ίδιο πλαίσιο γιατί απλώς δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.

Αλλωστε μην ξεχνάς ότι εδώ στην Ελλάδα (και παντού αλλού φαντάζομαι) τον μεσίτη σου αφενός μπορείς να τον επιλέξεις, αφετέρου μπορεί να μην είναι ένας αλλά πολλοί και να πληρώσεις στο τέλος αυτόν που θα σου βρει το διαμέρισμα που ζητάς.
Δεν χρειάζεται να πληρώσεις κανέναν εκ των προτέρων και πόσο μάλιστα κάποιον ο οποίος δεν θα σε ικανοποιεί.

Και αν φοβάσαι τα "λαμόγια" υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες real estate και εδώ στη Ελλάδα (ουααααααααααα δεν είμαστε Ουγκάντα!!!! Το ήξερες??) στις οποίες μπορείς να απευθυνθείς.

Είναι τόσο απλό για να το κάνεις τόσο δύσκολο!
Τέλος όσο αντιμετωπίζουμε τους μεσίτες σαν "λαμόγια" θα μας βλέπουν και αυτοί σαν "αρπαχτές".

Εγώ πάντως έχω συναντήσει και πολύ επαγγελματίες και αρκετά λαμόγια. Επιλέγω να συνεργαστώ με τους πρώτους. Γιατί έχω τη δυνατότητα της επιλογής.

Πηνελόπη

emigre στις 24-07-2008

Έλενα, συμφωνω κι εγω σε πολλά από όσα λες, συμφωνώ και με πολλά από όσα λέει ο Σπιτόγατος που από ότι καταλαβαίνω περιγράφει τον "σωστό" μεσίτη, αλλά θέλω να σημειώσω κάποια πράγματα ως μόνιμος κάτοικος Αγγλίας τα τελευταία 7 χρόνια. Ναι, εδώ υπάρχει το after sales που αναφέρεις, κι εγώ όταν είχα ποντίκι στο σπίτι μου ήρθαν την επόμενη μέρα από το συνεργείο που κάλεσε ο μεσίτης κ δε με χρέωσαν (από ότι φαίνεται υπάρχουν πολλά ποντίκια στο εξωτερικό, ή μήπως είμαστε αναγκασμένεοι να ζούμε σε σπίτια με ποντίκια λόγω υψηλών ενοικίων?). Anyway, αυτό που θέλω να πώ είναι ότι τον επαγγελματισμό και το after sales to πληρώνουμε. Ο μεσίτης στην Ελλάδα από όσο γνωρίζω παίρνει 1 ενοίκιο προμήθεια κ μετά τίποτα. Ο μεσίτης στο Λονδίνο παίρνει λιγότερο προμήθεια αρχικά, αλλα μετά εισπράττει τα ενοίκια και παρακρατά το 10-20% του ενοικίου από τον ιδιοκτήτη! Το οποίο φυσικά έχει ως αποτέλεσμα να διογκώνονται οι τιμες των ενοικίων πριν ακόμα το σπίτι νοικιαστεί! Πρόσφατα είχα μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία, βρήκα σπίτι για πρώτη φορά χωρίς μεσίτη, συμφώνησα στην τιμή με τον ιδιοκτήτη στα 1200, τον πήρα το επόμενο πρωί να υπογράψουμε τα τυπικα, και στο μεταξύ είχε περάσει ο μεσίτης, το είχε δει και του είπε ότι θα του το νοικιάσει 1650 κ θα του δίνει στο χέρι 1350, οπότε μου χάλασε τη συμφωνία. Με λίγα λόγια θέλω να πω ότι ο μεσίτης είναι μεσάζοντας, το πόσο θέλει ο καθένας να πληρώσει στον μεσάζοντα εξαρτάται από το level της εξυπηρέτησης που προσδοκά. Στην Ελλάδα τουλάχιστον υπάρχει επιλογή για όλα τα βαλάντια (ακόμη και στο να βρει κάποιος σπίτι χωρίς μεσίτη και να μην πληρώσει καθόλου προμήθεια, το οποίο στην Αγγλια απλά δεν υπάρχει η είναι παρα πολύ σπάνιο).

Έλενα στις 25-07-2008

Πηνελόπη, εγώ δεν προσπαθώ να βρω γιατί μπορεί να γίνεται αυτό στην Ελλάδα σε σχέση με την Αγγλία ή τη Γερμανία ή την Ισπανία ή την Κύπρο..δεν έχει πρακτική σημασία για εμένα. Σίγουρα οι νόμοι είναι διαφορετικοί από χώρα σε χώρα, αλλά αυτό που ισχύει νομοθετικά για την Ελλάδα ισχύει και σε άλλες χώρες ΣΙΓΟΥΡΑ, όπου όμως η διαφάνεια ακόμα και στο επάγγελμα του μεσίτη είναι πολύ μεγαλύτερη. Κρίνω από το αποτελέσμα λοιπόν που βλέπω (και που ακούω από τόσους άλλους). Το αποτέλεσμα δεν είναι που έχει σημασία για εμάς τους τελικούς αποδέκετες που κοιτάμε να εξυπηρετηθούμε; Το "γιατί" είναι φιλολογική συζήτηση, είναι για αυτούς που φτιάχνουν τους νόμους, για να βρουν την πηγή του προβλήματος ώστε να το λύσουν. Δεν θα τσακωθούμε εμείς γι αυτό, ας το κάνουν αυτοί, ή όσοι έχουν επιρροή σε αυτούς. Το "γιατί", δεν έχει πρακτική σημασία για εμένα. Το αποτέλεσμα έχει.

Γιατί να τρώει μέρος του χρόνου μου η ανασφάλεια του αν ένας μεσίτης είναι καλός ή όχι; Αυτός ο "κακός" μεσίτης μπορεί να μου έχει μόλις δείξει το σπίτι των ονείρων μου, και να έχω υπογράψει κάποιο χαρτί ότι δεν μπορώ να το πάρω από οποινδήποτε άλλο. Γιατί να πρέπει να κολλήσω στον μεσίτη λοιπόν, αν έχω βρει αυτό που θέλω αλλά υπάρχει επισφάλεια για το αν θα εξυπηρετηθώ; Πρέπει να βρω το ακίνητο που μου αρέσει, ή τον μεσίτη που μου αρέσει; Θεωρώ το πρώτο πολύ πιο σημαντικό..το δεύτερο πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα πληρεί κάποια standard.

Όταν παίρνεις ένα ΚΤΕΛ ή ένα οποιοδήποτε λεωφορείο για να πας κάπου, επιλέγεις τον προορισμό, όχι τον τύπο του λεωφορείου που θα σε πάει εκεί...ξέρεις ότι όποιο και να διαλέξεις θα σε πάει μια χαρά εκεί που θέλεις. Το επίπεδο εξυπηρέτησης είναι δεδομένο. Το αν έχει A/C ή τηλεόραση στις πλάτες τον καθισμάτων είναι δευτερεύον (αν είσαι απαιτητικός πελάτης και τα ψαχνεις αυτά), αυτό που έχει σημασία είναι ότι μπαίνοντας ξέρεις ότι θα πας στον προορισμό σου χωρίς προβλήματα, όπως καθημερινά κάνουν χιλιάδες κόσμου χωρίς προβλήματα.. Δυστυχώς, στην αγορά ακινήτων στην Ελλάδα, από ό,τι φαίνεται πρέπει να χάνουμε χρόνο επιλέγοντας το καλό λεωφορείο ανάμεσα στα ελαττωματικά, και πολλές φορές να χρειστεί για να πάμε από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, να κάνουμε μια μικρή στάση στην Πάτρα επειδή είναι το μοναδικό δρομολόγιο το οποίο κάνει το καλό λεωφορείο..... και αυτό δεν είναι προς τιμή μας!

Πηνελόπη στις 25-07-2008

Μα γιατί να πάρεις το σπίτι από αλλού και όχι από τον μεσίτη που στο έχει δείξει?? Αν δε θες να πληρώσεις μεσιτία τότε ψάξε να βρεις μόνη σου διαμέρισμα (στην Ελλάδα μπορούμε ακόμα να το κάνουμε αυτό) και όχι να ψάχνεις να βρεις τρόπο να βρεις το διαμέρισμα των ονείρων σου μέσω μεσιτικού και όταν στο βρει ο μεσίτης να ψάχνεις να βρεις τρόπο πως να μην τον πληρώσεις! Η εντολή που υπογράφεις δεν κανει τον μεσίτη "κακό" αλλά εσένα που προσπαθείς να αποφύγεις την μεσιτεία εκ των υστέρων!

Και γιατί δηλαδή σε εξοργίζει η μεσιτεία που δεν είναι και υποχρεωτική και όχι το πούλμαν που θα σε πάει στη Θεσσαλονίκη, θα το ακριβοπληρώσεις και δε θα έχει και a/c??

Δεν καταλαβαίνω...

Anyway εγώ πάντως βρήκα διαμέρισμα, χωρίς μεσίτη, και ξεμπέρδεψα από αυτή τη διαδικασία!
Καλό κουράγιο και σε όλους του άλλους!

Έλενα στις 25-07-2008

Δεν με πιάνεις Πηνελόπη... δεν έχω κανένα πρόβλημα να πληρώσω μεσιτεία, αν λάβω υπηρεσία, το είπα ξεκάθαρα αυτό από την αρχή. Αυτή η νοοτροπία του να γλιτώσω τη μεσιτεία είναι πολύ μικροπρεπής. Εννοώ ότι ο μεσίτης που μου το έχει δείξει μπορεί να μην είναι σωστός, και δεν θέλω να μπαίνω στη διαδικασία να έχω και αυτό σαν έννοια (δηλαδή να έχω βρει το σπίτι, και να ανησυχώ μήπως ο μεσίτης με κάποιο τρόπο πάει να με εξαπατήσει / πάρει χρήματα κλπ, όπως έχει γίνει αρκετές φορές στην αγορά και σε άλλους).

Μακάρι να μπορούσα να πάρω το σπίτι όποιος και να μου το έδειχνε, και μακάρι ο κάθε μεσίτης να λειτουργεί, όπως λέει και ο Σπιτόγατος, σαν ένα αποτελεσματικό spam filter για τα σπίτια.. ποιός όμως θα λειτουργεί σαν ένα spam filter για τους μεσίτες;;;;;;; (τί κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια; :-))

spitogatos στις 26-07-2008

Κορίτσια σταματήστε!Δεν μπορώ να βλέπω γυναίκες να μαλώνουν εξαιτίας μου. Αφήστε που κλέβετε και την παράσταση από το άρθρο! Όπως πάντα,κι όταν δεν μιλάω εγώ, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Η μεν Έλενα προτιμά να εκνευρίζεται με τους κακούς επαγγελματίες, όταν απλά μπορεί να σταματήσει τη συνεργασία μαζί τους.(σκέψου, επειδή γνώρισες έναν άντρα-γουρούνι κάποτε δε σημαίνει απαραίτητα ότι όλοι οι άντρες είναι τέτοιοι!Καλά...αυτό σημαίνει,το παράδειγμα ήταν άστοχο αλλά καταλαβαίνεις τι θελω να πω!). Η δε Πηνελόπη υποστηρίζει τη χρησιμότητα του επαγγέλματος του μεσίτη αλλά βρήκε σπίτι μόνη της!

Έλενα, υπάρχει spam filter για τους μεσίτες.Είσαι εσύ.(και μην το πάρεις στραβά αυτό!).Ο μεγαλύτερος όγκος πελατείας ενός μεσίτη βασίζεται στο word of mouth, στο γεγονός δηλαδή ότι κάποιος έμεινε ευχαριστημένος από τις υπηρεσίες του και τον συνέστησε και σε άλλους.Το ότι δε σε "δένει" τίποτα με τον συγκεκριμένο μεσίτη είναι η καλύτερη προστασία σου σε περίπτωση που αυτός δεν σταθεί αντάξιος των απαιτήσεών σου.

Πηνελόπη στις 30-07-2008

Μη με μαλώνεις :-(((
Τυχαίο γεγονός σπιτόγατε!!!!
Καθαρά τυχαίο γεγονός... γνωστός γνωστού κλπ...
Έψαξα όμως και είδα πολλά σπίτια από μεσίτες...

Φιλιά
Πηνελόπη

Δημήτρης Ζαμάνης στις 6-08-2008

Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω περιγράφουν γλαφυρά μια όψη της πραγματικότητας την οποία δε μπορούμε να αγνοήσουμε...Δεν νιώθω περήφανος για τους κακούς ή ανέντιμους συναδέλφους μου μεσίτες, πολύ περισσότερο για τους κρυφο ή παρά μεσίτες.Δίπλα όμως σε αυτούς υπάρχουν και
κάποιοι που είναι επαγγελματίες,έντιμοι,εξυπηρετικοί κτλ...
Θεωρώ ότι η συνδρομή του μεσίτη είναι από πολύ χρήσιμη ως απαραίτητη, για λόγους που δεν μπορώ να αναπτύξω εδώ. Θα ήταν χρήσιμο προτού απευθυνθείτε σε κάποιον να ξέρετε τους όρους συνεργασίας ή καλύτερα τα "δικαιώματά" σας.Κατόπιν, κάντε εσείς το spam filter και στείλτε τους "ανεπιθύμητους" μεσίτες εκτός αγοράς...Θα επιβραβεύσετε όσους είναι άξιοι και οι τελευταίοι θα σας επιβραβεύσουν με καλές υπηρεσίες...

Επιτρέψτε μου όμως να κάνω και κάποια προσωπικά σχόλια πάνω στις εύστοχες παρατηρήσεις σας, χωρίς να θεωρηθεί ούτε σαν απόπειρα συμψηφισμού είτε σαν υπεράσπιση μη αποδεκτών συμπεριφορών:
1. Δεν είναι λίγες οι φορές που αγοραστές ή πωλητές προσπαθούν να αποφύγουν με διάφορους την αμοιβή του μεσίτη, ενώ έχει διαμεσολαβήσει σε μια πράξη. Μάλιστα κάποιες φορές γίνεται τόσο απροκάλυπτα που εξοργίζει ακόμα και τον πιο συγκαταβατικό...
2. Όταν προσπάθησα να προσφέρω υπηρεσίες μετά την αγοραπωλησία (after sales) είτε από στιγνό επαγγελματισμό είτε από σεβασμό στα χρήματα που έλαβα και στον άνθρωπο που με εμπιστεύτηκε, η πλειοψηφία το είδε σαν μια όχληση και καχύποπτα, η δε μειοψηφία εκτίμησε τη χειρονομία και αρκέστηκε σε ένα "ευχαριστώ".
3. Εκμεταλλευτείτε τον μεσίτη, σας γλιτώνει από χρόνο και κακοτοπιές.Ίσως να έχει μια πληροφορία παραπάνω που δεν έχετε εσείς....
Επιπλεόν, να απαιτήσετε να σας αφιερώσει χρόνο και προσοχή.Να απαιτήσετε να σας δώσει τη γνώση ή την πληροφόρηση που χρειάζεστε. Να αφουγκραστεί τις ανάγκες σας.Αλλά.. εμπιστευτείτε τον και στο τέλος ανταμοίψτε τον με χαρά. Αν σκέφτεστε το ύψος της αμοιβής, μην ξεχνάτε ότι χάρη στις διαπραγματευτικές του ικανότητες (όχι γιατί είναι εξυπνότερος/η από εσάς αλλά γιατί έχει τριβή καθημερινά με την αγορά) μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε μια πολύ καλύτερη τιμή αγοράς.
4. Εμπειρικά έχω παρατηρήσει ότι περισσότερες είναι οι γυναίκες μεσίτες παρά άνδρες, επομένως το κλισέ "ο μεσίτης και ο μεσίτης" πρέπει να αναπροσαρμοστεί...Τέλος επιτρέψτε μου να με την ευκαιρία αυτή να εκθειάσω τις γυναίκες συναδέλφους που συνεργάζομαι για τη συνέπειά τους, την ευγένειά τους, για την επισήμανση λεπτομερειών που μπορεί να δεί μόνο ένα έμπειρο ανδρικό μάτι, και εν γένει για τον επαγγελματισμό τους...

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού.
Δ.Ζ.

Κωνσταντίνος Αγανακτισμένος στις 24-09-2008

Καλησπέρα,

αρκετά καυστικό το κείμενό σας, ειδικά το κομμάτι που σχολιάζετε:

"Ίσως λόγω της ιδιαίτερης ψυχολογικής “σύνδεσης” του Έλληνα με το σπίτι του και της πεποίθησης των περισσότερων από εμάς ότι το σπίτι που πρόκειται να αγοράσουμε δεν είναι απλά ένα σπίτι ή μια επένδυση αλλά η ιερή έδρα που θα στεγάσει τουλάχιστον τις 14 επόμενες γενεές της οικογένειάς μας, η ευελιξία κι η ταχύτητα λήψης αποφάσεων στην αγορά κατοικίας θύμιζε ελέφαντα βουλιαγμένο σε λάκκο αμμοπαγίδας."

Σας βρίσκω εδώ τελείως άδικους απέναντι σε όλους εμάς τους νέους που πρόκειται να ξεκινήσουν την διαδικασία αγοράς κατοικίας, σε μία εποχή οπού το ένα δυσάρεστο νέο ακολουθεί το άλλο, όσον αφορά την αγορά των επιτοκίων και την γενικότερη παγκόσμια οικονομική κρίση.

Πέρα από την δυσμενή οικονομική μας θέση λόγω αυτών, εμείς σαν νέοι αγοραστές, γνωρίζουμε οτι αγοράζοντας ένα σπίτι με δάνειο, θα το ζούμε καθημερινά για τα επόμενα τουλάχιστον 15, έως και 40 χρόνια. Αυτό σημαίνει οτι εφόσον θα χρεωθούμε ένα τεράστιο, για τις δυνατότητές και τις σημερινές συνθήκες, δάνειο, θα θέλουμε το προιόν το οποίο αγοράζουμε να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες μας. Οπότε ναι, θα αναγκαστούμε να ψάξουμε καλά για κάτι που να μας καλύπτει, και αυτό θα πάρει χρόνο.

Προσωπικά, αναζητώ στέγη για αγορά εδώ και 3 μήνες, στη ευρύτερη περιοχή του Αμαρουσίου. Το budget μου είναι μέχρι τα 350.000-370.000 ευρώ και οι προυποθέσεις που έχω θέσει είναι οι εξείς:

1. Το σπίτι να έχει ανεκτή θέση. Όχι πολυπληθείς δρόμοι, όχι κόμβοι δρόμων, όχι επί της Αττικής Οδού και όχι επί των γραμμών του ΗΣΑΠ. Να μην είναι "κλειστό" τελείως από κάθε ίχνος θέας ή "ανοίγματος" προς αέρα..
2. Το σπίτι να προσανατολίζεται προς τα νότια, ή τουλάχιστον να έχει φως μέχρι αργά το απόγευμα από παράθυρα/πόρτες..
3. Να έχει αποθήκη-πάρκινγκ-τζάκι
4. Ο σχεδιασμός του να έχει γίνει από αρχιτέκτονα. Οι περισσότερες οικοδομές που έχουμε συναντήσει φωνάζουν οτι έχουν "ανέβει" από πολιτικό μηχανικό. Άχαρα κουτιά, χωρίς προσωπικότητα και λειτουργικότητα.. Θα πρέπει να έχει μία ελάχιστη αισθητική άποψη...
5. Εάν πρόκειται για τελειωμένη κατοικία, τα υλικά και τα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν και προφανώς δεν αλλάζουν, να είναι ποιοτικά και ουδέτερα όσο το δυνατόν.
6. Το σπίτι θα πρέπει να έχει 3 δωμάτια...

Εως τώρα λοιπόν έχουμε απευθυνθεί στους περισσότερους, αν όχι όλους τους μεσίτες που ανέβασαν αγγελίες στο Internet ή στην εφημερίδα για σπίτια στην περιοχή. Δυστυχώς όμως, μέχρι τώρα, κανένας/καμία δεν μας παρουσίασε κάτι που να πληρεί έστω και το 70-80% αυτών που ζητάμε. Δίνοντας όλες αυτές τις πληροφορίες όμως, θεωρήσαμε προφανές οτι θα μας δείχνουν κατοικίες που θα πληρούν τις προυποθέσεις αυτές. Δεν μας πειράζει πλεόν αν μας αποκαλούν "ιδιότροπους" ή "πολύ απαιτητικούς" πελάτες, γιατί μετά από 50-60 ανεπιτυχείς επισκέψεις σε σπίτια, θεωρούμε οτι ξέρουμε τι θέλουμε.. Από την άλλη, οι μεσίτες το 70-80% των ραντεβού μας, μας έδειχναν σπίτια ακατάλληλα εξ ορισμού, με την ελπίδα πάντα οτι μπορεί να πουλήσουν, να ξεφορτωθούν άλλο ένα σπίτι..

Και όμως, αρνούμαστε να αγοράσουμε ένα ροζ κουτί, ένα κλειστό διαμερισμα, ένα έντονο πορτοκαλί μπαλκόνι ή ένα υπόγειο σπίτι ή πρώτου ορόφου, με 380.000 και 400.000 ευρώ.. απλά επειδή ο τάδε μεσίτης πιστεύει οτι σε εμας μπορεί να το ξεφορτωθεί.

Να αναφέρω λοιπόν, οτι οι λίγες κατοικίες που ξεχώρισαν μέχρι τώρα από τη μάζα, και για τον έναν ή τον άλλον λογο δεν τις αγοράσαμε (η μία πουλήθηκε, η άλλη ήταν όντως δίπλα στις γραμμές του ΗΣΑΠ με πολύ θόρυβο, αλλά καθόλα εκπληκτική κατοικία) τις βρήκαμε μόνοι μας. Ναι, όπως ειρωνικά σχολιάζετε, και άδικα βέβαια, ψάχνωντας για σπίτια οδηγώντας στο δρόμο, κρίνοντας τις κατασκευές από το εξωτερικό τους, από την συνολικλη εικόνα που τις χαρακτήριζε..

Πείτε μου λοιπόν, έναν καλό λόγο, θα παρακολουθήσω το θέμα εδώ, γιατί να προτιμήσω τον Έλληνα μεσίτη για την αγορά της κατοικίας στην οποία θα μεγαλώσω και εγώ, και τα παιδιά μου αργότερα..; Γιατί εγώ ακόμα προσπαθώ να βρω τον λόγο.. Και αύριο έχουμε και άλλο ραντεβού με έναν...

Καλή συνέχεια και ευχαριστώ..

spitogatos στις 24-09-2008

Κύριε Αγανακτισμένε, (είναι το πατρικό σας αυτό;)

είστε πολύ αυστηρός μαζί μου, σε βαθμό που μπορεί να κατηγορηθείτε για κακομεταχείριση ζώου από την WWF!

Στο άρθρο αναφέρομαι (με πειρακτική διάθεση είναι η αλήθεια, αλλά ποτέ ειρωνικά...) στη γενική στάση του Έλληνα στο θέμα αγοράς κατοικίας φέρνοντας το μάλιστα σε αντιδιαστολή με την κοινή τάση που επικρατεί στο εξωτερικό. Κι εκεί πρόκειται για μια εξίσου σοβαρή και πολυδάπανη επένδυση, με τη μόνη διαφορά ότι δεν κρατά καμία περίοπτη θέση στο χαρτοφυλάκιο του αγοραστή, δεν συνδέεται συναισθηματικά μαζί της και μπορεί να ρευστοποιηθεί ανά πάσα στιγμή αυτό κριθεί συμφέρον. Αντίθετα, δύσκολα μπορώ να φανταστώ οποιονδήποτε Έλληνα να πουλάει το σπίτι που αγόρασε πριν από 3-4 χρόνια, όλοι θα νομίσουν ότι χρεωκόπησε στα καζίνο και η αστυνομία θα βάλει προληπτικά παρατηρητή στις απευθείας πτήσεις για Βραζιλία.Σωστά; Σωστα.

Να δεχτώ χωρίς καμία επιφύλαξη το γεγονός ότι κανείς από τους μεσίτες με τους οποίους συνεργαστήκατε τους τελευταίους τρεις μήνες δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας. Και να δεχτώ επίσης ότι βρήκατε ευκολότερα σπίτι ψάχνοντας μόνοι σας. Αυτό δυστυχώς όμως δεν αποδεικνύει ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος! Όπως το γεγονός ότι βρήκα σήμερα ένα χαρτονόμισμα 100 ευρώ στο δρόμο δε θα έπρεπε να με κάνει να πιστέψω ότι αυτό θα συμβαίνει κάθε μέρα και να παραιτηθώ από τη δουλειά μου!Εσείς βασίζεστε περισσότερο σε τυχαίους παράγοντας, ο μεσίτης βασίζεται (ή τουλάχιστον πρέπει να βασίζεται) στο οργανωμένο δίκτυο του και τον κατάλογο των ακινήτων του.

Και για να έρθουμε και στο σημαντικότερο ζήτημα....με τα χαρακτηριστικά που θέλετε να έχει η κατοικία σας, μπορώ να σας προτείνω το σπίτι των γονιών μου! (δώστε μου λίγο χρόνο μόνο να επιβεβαιώσω ότι μπορούμε να προβούμε στην πώληση χωρίς τη συγκατάθεσή τους...!)

Φιλικα,

Spitogatos.gr

Κωνσταντίνος Αγανακτισμένος στις 24-09-2008

Καλησπέρα Σπιτόγατε.

Θεωρω οτι σου παρέθεσα αρκετά επιχειρήματα για να εξηγήσω την θέση μου. Δεν διάβασα κάπου να κάνεις το ίδιο.

Θέλω να προσθέσω όμως οτι ενώ δεν γενικεύω (μιλάω με 20-30 χειροπιαστές περιπτώσεις μεσιτών στο ιστορικό της αναζήτησής μου) εσύ αφενός προβαίνεις σε ακατάσχετη γενικολογία, πρωταρχικά σχετικά με τη συναισθηματική σχέση των ξένων αντίστοιχων αγοραστών (πως γνωρίζεις πως αγοράζει ο Άγγλος ή ο Ολλανδός..; Προς Θεού αν όλοι έχουν την ίδια φιλοσοφία και οι Έλληνες την αντίθετη... αφετέρου συγκρίνεις την αναζήτηση ενός σπιτιού με ένα 100ρικο (παλιό Ελληνικό ή ευρώ;)..

Θεωρω είσαι offtopic, ελπίζω να δεις το λάθος σου πριν με μαζέψουν οι φιλοζωικές... ;)

Καλό βράδυ.

spitogatos στις 25-09-2008

Αγαπητέ Κωνσταντίνε,

είναι λίγα τα 100 ευρώ;...25 κιλά γατοτροφής αγοράζω με αυτά τα λεφτά!

Καταλαβαίνω ότι έχεις ταλαιπωρηθεί αρκετά στην αναζήτηση κατοικίας, τα σχόλια μου δεν έχουν σκοπό σε καμία περίπτωση να αμφισβητήσουν την προσωπική άποψη και εμπειρία του καθενός από την αγορά ακινήτων. Ίσως μόνο να φωτίσουν με λίγο πιο ελαφριά διάθεση τους λόγους που ίσως κάποια πράγματα εξακολουθούν να λειτουργούν διαφορετικά στην εγχώρια αγορά. Όποιος εχει ζήσει στο εξωτερικό έστω και για λίγο, φαντάζομαι συμμερίζεται την άποψή μου ότι η αγορά εκεί είναι πολύ πιο ρευστή, γι' αυτό εξάλλου και όλα τα ακίνητα διαχειρίζονται όχι από τους ιδιοκτήτες του αλλά από μανατζερ.

Σε κάθε περίπτωση ελπίζω να σε βοηθήσουμε κι εμείς λίγο στην αναζήτηση σου!

Φιλικά,

www.spitogatos.gr

dikigoros tou spitogatou στις 27-09-2008

Για να κάνω και λίγο τον συνήγορο του διαβόλου (δηλ του σπιτόγατου :-))) είναι γεγονός πως την σχέση που έχουν αναπτύξει οι Έλληνες με την απόκτηση κατοικίας δεν την συναντάμε σε καμία άλλη χώρα. Μόνο εμείς οι Έλληνες έχουμε ταυτίσει το status μας με το σπίτι, το δικό μας σπίτι όμως. Επιτυχία δεν είναι να μένεις σε ένα σπίτι νοικιασμένο, και ας είναι 120τμ super lux, αλλά μόνο αν καταφέρεις να αγοράσεις ένα και ας το πληρώνεις για 40 χρόνια, και ας μην είναι 120τμ!!!

Είναι η ανασφάλεια που νιώθουν όλοι οι Έλληνες αν δεν έχουν το δικό τους "κεραμίδι" πάνω από το κεφάλι τους. Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το μεγαλύτερο μέρος της οικονομία μας βασίζεται στην οικοδομή και στην φορολογία των ακινήτων. Όταν το ταμείο είναι μείον και πρέπει να γεμίσει τι κάνει η κυβέρνηση?? Τα ακίνητα φορολογεί... και να ο ΦΠΑ στις νέες οικοδομές, και να το κτηματολόγιο με τα παράβολα κλπ.

Η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα μπορεί να χαρακτηριστεί ως παραδοσιακή πρακτική, γι’ αυτό άλλωστε και τα στοιχεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο δείχνουν ότι είμαστε πρώτοι σε ποσοστά ιδιοκατοίκησης. Η τάση, μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ πιο έντονη, καθώς αφενός η αγορά κατοικίας έχει αποκτήσει τα χαρακτηριστικά επένδυσης, αφετέρου η επέκταση της στεγαστικής πίστης είναι αρκετά ικανοποιητική.

Και για να ενισχύσω τα επιχειρήματά μου ρίξτε μια ματιά και στο παρακάτω κείμενο http://www.capital.gr/news.asp?Details=311339

Τώρα όσον αφορά τους μεσίτες, κανείς μας δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργαστεί μαζί τους εφόσον δεν το θέλει. Όπως όμως σε κάθε κλάδο υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί επαγγελματίες έτσι και εδώ πιστεύω υπάρχουν οι καλοί και κακοί μεσίτες. Τουλάχιστον αυτοί δεν πληρώνονται ούτε με την ώρα ούτε με την επίσκεψη. Πληρώνονται μόνο εφόσον μας βρουν το σπίτι των ονείρων μας ή έστω αυτό που είναι κοντά στις προσδοκίες μας.

Φιλικά

KLOKLO στις 6-04-2009

Aγαπητέ σπιτόγατε και φίλοι, ύστερα από δύο χρόνων έρευνα για αγορά κατοικίας στο Ψυχικό, μόνο via μεσιτών, αφού στη συγκεκριμένη περιοχή δεν υπάρχουν πωλητήρια, συμφωνώ φουλ με Αγανακτισμένο. Οι μεσίτες μόνο με ταλαιπώρησαν (και συνεχίζουν να με ταλαιπωρούν) με εντυπωσιακή έλλειψη επαγγελματισμού, αδυναμία κρίσης και ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ(;) γιά τη δουλειά τους. Έχω χάσει πάρα πολύ χρόνο (μιλώντας με receptionist μεσιτικών γραφείων, περιμένοντας τους μεσίτες να μου τηλεφωνήσουν, κάνοντας τρία με τέσσερα τηλέφωνα προκειμένου να κλειστεί ένα rendez vous και βλέποντας τελικά ένα υγρό ισόγειο, όταν το brief που έχω δώσει μιλάει ΣΑΦΩΣ για βεράντες και θέα...).Έχω βαρεθεί να ακούω τους μεσίτες να εμφανίζουν ξαφνικά έναν άλλο ενδιαφερόμενο τη στιγμή ακριβώς που θα εκδηλώσω και εγώ ενδιαφέρον, βάζοντάς με να δημοπρατήσω για ένα ερείπιο που τελικά η ιστορία αποδεικνύει πως κανείς δεν ήθελε κι είναι ακόμα απούλητο...Όπως έχω βαρεθεί να με διαβεβαιώνουν για νόμιμα τετραγωνικά που τελικά ήταν παράνομα, για άδειες ανακαίνισης που τελικά δεν μπορούσαν να βγούν, για γείτονες που τελικά αρνούνται να συμμετάσχουν στην κατασκευή ασανσέρ όπως με διαβεβαίωνε ο μεσίτης μέχρι που ζήτησα εγγράφως τη συγκατάθεσή τους , πριν προβώ στην αγορά...ΤΙ ΝΤΡΟΠΗ!!! Όχι, αγαπητέ σπιτόγατε! Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί μεσίτες. Τους έχω συναντήσει όλους και δεν έχω γνωρίσει ούτε έναν καλό.

Κώστας στις 17-08-2009

Συμφωνώ απόλυτα με τον αγανακτισμένο. Όντας κι εγώ στην αναζήτηση κατοικίας τον τελευταίο χρόνο (έχω ήδη δικό μου διαμέρισμα και θα το πουλήσω για να αγοράσω μονοκατοικία), δεν βρήκα κανέναν μα κανέναν μεσίτ που να με εξυπηρέτησε και να μου γλίτωσε χρόνο αναζήτησης.

Είχα δώσει κι εγώ συγκεκριμένες προδιαγραφές σπιτιού, οικονομικό ταβάνι και περιοχή και δυστυχώς σε καμία περίπτωση δεν μου δείχνανε αυτό που ήθελα, αλλά με πηγαίνανε σε σπίτια τα οποία όπως μου αναφέρανε δεν ήταν ακριβώς αυτό που έψαχνα αλλά ίσως να μου αρέσανε.

Είχα όμως ξεκαθαρίσει ότι:
1ον, δεν είχα χρόνο για χάσιμο
2ον, δεν με ενδιέφερε πότε θα έβρισκα το σπίτι που ονειρευόμουνα αφού ήδη μένω σε δικό μου διαμέρισμα.

Τελικά έχω καταλήξει να ψάχνω μόνος μου και ήδη τα αποτέλεσματα της δικιάς μου έρευνας είναι πολύ καλύτερα από του κάθε μεσίτη που συνεργάστηκα μέχρι τώρα.

Πείτε με άτυχο; Ίσως, αλλά τόσο πολύ πια; :-)

γιακουμης στις 30-12-2009

σορρυ αλλα για μενα ο μεσιτης ειναι νταβατζης. στο εξωτερικο οι ανθρωποι βρισκουν τα σπιτια τους απο το ιντερνετ. ευτυχως εκει ολοι οι ανθρωποι ξερουν να το χρησιμοποιουν και ετσι ο αγοραστης/ενοικιαστης αναρτα την αγγελια του σε ενα δημοφιλες site και ο ενδιαφερομενος ερχεται σε επικοινωνια απευθειας με αυτον. κλεινουν ενα ραντεβου για να δουν το σπιτι αν και υπαρχουν ηδη πληθως απο φωτογραφιες στο ιντερνετ. δυστιχως στην τριτοκοσμικη ελλαδα αυτα θα αργησουν να ερθουν και ετσι πρεπει να βιωνουμε ενα μαρτυριο μεχρι να βρουμε ενα σπιτι ή να τα σταζουμε στο μεσιτη. και αντε αν εχεις μια δουλεια παει καλα... αλλα αν εισαι φοιτητης και περιμενεις να ζησεις ενα μηνα με 500 ευρω; τι να πρωτοπληρωσεις;

κατερινα στις 13-01-2010

Διαβάζοντας τα σχόλιά σας κατάλαβα ότι δεν είμαι μόνο εγώ που ταλαιπωρούμαι στην αναζήτηση σπιτιού και είμαι στο δίλημμα...

Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι μεσίτες που μου έδειξαν σπίτια ήταν άψογοι στην συμπεριφορά και μου έδειξαν σπίτια μέσα στις προτιμήσεις μου (όλα φυσικά είχαν κάποιο "κουσούρι" για μένα ώστε να μην έχω καταλήξει ακόμα, με μεγαλύτερο κουσούρι την τιμή!). Δεν έχω λοιπόν παράπονο σε αυτό, αναγνωρίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι πάνω-κάτω κατάλαβαν τι ψάχνω.

Το παράπονο που έχω όμως όσον αφορά στους μεσίτες είναι το εξής: για μένα η έννοια του μεσίτη δεν είναι ένας επαγγελματίας που διαχειρίζεται ανά περιοχή και ανά χρονική περίοδο 10 σπίτια. Για μένα ένας μεσίτης θα ΑΞΙΖΕ τα λεφτά του (που στην περίπτωση τη δική μου το ποσό ανέρχεται σε 6-7000 ευρώ!!!) εάν του έλεγα ακριβώς τι ψάχνω και αυτός κάθε εβδομάδα να ΕΨΑΧΝΕ για αυτό... Όχι απλά το γραφείο του να έχει 10 σπίτια και να μου δείχνει αυτά! Θέλω κάποιον να ΨΑΞΕΙ για μένα, διαφορετικά ο κόπος του ποιος είναι, να φέρει ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ακίνητο στο γραφείο του και για όποιον κάτσει??? Ε, όχι με συγχωρείτε, αυτό δεν αξίζει τα λεφτά μου που τα μαζεύω χρόνια...sorry!

loukas στις 14-01-2010

Γιακουμη
Δεν κατάλαβα τι λες? Για ποιο λόγο οι μεσίτες είναι νταβατζηδες? Καταρχάς μεγάλε στο εξωτερικό οι μεσίτες παίρνουν πολύ μεγαλύτερα ποσοστά απ ότι στην Ελλάδα. Ποσοστά που μερικές φορές ξεπερνάνε το 10%. Η διαφορά είναι πως εκεί για να ανοίξεις μεσιτικό γραφείο πρέπει να έχεις πτυχίο. Επίσης δεν υπάρχει η ανάγκη για δικηγόρο και συμβολαιογράφο. Και τα ακίνητα που βλέπεις στο net με φωτογραφίες λεπτομέρειες κτλ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι μέσω μεσιτικών γραφείων...

Κατερίνα
Καταρχάς κάθε μεσιτικό γραφείο που ¨σέβεται¨ τον εαυτό του δεν έχει μόνο 10 σπίτια. Έχει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο για τα περισσότερα γούστα. Σαφώς κάθε γραφείο (κυρίως όσα είναι μικρά) έχει στην αρμοδιότητα του 1-2 περιοχές. Δεν είναι δυνατόν να έχει στο χαρτοφυλάκιο του όλη την Ελλάδα. Το καταλαβαίνεις αυτό φαντάζομαι. Εννοείτε όμως πως εάν του πεις του μεσίτη οτι θέλεις κάτι άλλο από αυτά που σου έδειξε και σε άλλη περιοχή θα ψάξει να στο βρει. Τα μεσιτικά γραφεία έχουν τεράστιες άκρες. Μπορούν να σου βρουν διαμέρισμα και στην άλλη άκρη της γης αν τους το ζητήσεις αρκεί να ξέρεις τι ζητάς και να το ζητάς.
Κάτι ακόμα. για τις τιμές των κατοικιών δεν ευθύνονται οι μεσίτες. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να διαπραγματευτούν τις τιμές των ακινήτων με τους ιδιοκτήτες. Αν πιστεύεις πως μπορείς να το κάνεις καλύτερα ξεκίνα τώρα κιόλας τα τηλέφωνα...

Να σημειώσω πως δεν είμαι μεσίτης και δεν έχω σκοπό να υπερασπιστώ την δουλεία του μεσίτη και κανενός άλλου. Αυτό που λέω είναι:
1) Στην Ελλάδα έχουμε υποτιμήσει πάρα πολύ τους μεσίτες και πολλές φορές χωρίς λόγο. Ο μεσίτης για να πάρει αυτά τα 3.000 - 4.000 ευρώ θα σου δείξει τόσα σπίτια όσα μπορεί να βρει. Και θα τα δείξει σε πολύ κόσμο ώστε ένας να το αγοράσει.
2) Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει αυτός ο ωχαδερφισμός που κυριαρχεί και αυτή η μιζέρια. Δεν σε αναγκάζει κανείς να κάνεις κάτι. Εσύ διαλέγεις και αποφασίζεις.

Το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην χώρα αγγίζει το 80%. Πως γίνεται λοιπόν όλοι να κλαίγονται συνεχώς για τις τιμές των ακινήτων αλλά να υπάρχει τόσο μεγάλο ποσοστό ιδιοκατοίκησης? Μόνο η Ισπανία μας περνάει στην Ευρώπη. Άρα αυτό κάτι σημαίνει. Μήπως το οικονομικό δεν είναι το μόνο θέμα στην αγορά του σπιτιού?

Κάτι τελευταίο. Είναι λίγο άσχετο και αφορά το τραπεζικό σύστημα αλλά θα το πω. Οι τράπεζες στον κόσμο αυτό που ζούμε είναι ο μόνος τρόπος να καταφέρουμε κάτι στην ζωή. Είτε αυτό είναι αγορά σπιτιού είτε είναι επιχείρηση είτε σχέδιο πλουτισμού. Σαφώς δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Όταν αυτό το βάλουμε καλά στο μυαλό μας θα κάνουμε ότι όνειρα έχουμε πραγματικότητα..

Λοιπόν αυτά πάνω κάτω. Έγραψα ήδη αρκετά και καλύτερα να μην συνεχίσω γιατί θα γίνουμε μαλλιά κουβάρια...

κοινός νούς στις 14-02-2010

Θέμα : Ο ορισμός του σωστού μεσίτη

Ο σωστός μεσίτης λοιπόν πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά :
1. Να είναι επαγγελματίας και να αγαπά και να ζεί από αυτή την δουλειά και όχι συνταξιούχος στρατιωτικός η των ΔΕΚΟ η ΔΥ η νοικοκυρά που μεγάλωσαν τα παιδιά της και ψάχνει ένα βοηθητικό εισόδημα .
2. Να επιλέγει τα ακίνητα που αναλαμβάνει , να μην είναι σαβούρας και να μην νομίζει ότι οι αγοραστές είναι ηλίθιοι .
3. Να επιλέγει τους υποψήφιους αγοραστές που αναλαμβάνει, να μην τους επιτρέπει να τον θεωρούν ηλίθιο, να τους λογικεύει τα όνειρα και τις υπερβολικές προσδοκίες .
4. Να έχει πλήρη γνώση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων κάθε ακινήτου που προτείνει .
5. Να επιλέγει ο ίδιος ποιά ακίνητα ταιριάζουν με τις απαιτήσεις - ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή .
6. Να συζητάει στο γραφείο του τα προεπιλεγμένα από αυτόν ακίνητα με τον αγοραστή και κατόπιν ωρίμου σκέψεως να καταλήγουν σε 5-6 το πολύ .
7. Να μην δείχνει στον αγοραστή πάνω από 2-3 ακίνητα κάθε φορά γιά να μπορεί να τα θυμάται.
8. Να μην δείχνει ποτέ στον αγοραστή ταυτόχρονα ακίνητα που μπορεί και δεν μπορεί να αγοράσει η που έχουν μεγάλη διαφορά τιμής .

Οσοι νομίζετε ότι έχετε βρεί πολλούς τέτοιους μεσίτες ας μας το πείτε και εμάς .

Mageiras_Düsseldorf στις 4-05-2010

Να σας πω και εγώ πως είναι τα πράγματα στη Γερμανία, όπου ζω χρόνια και μιλάω εκ πείρας και όχι όπως μερικοί(--> loukas) που λένε ανακρίβειες ίσως από έλλειψη γνώσεων. .

εδώ δουλεύει πολύ:
-- το internet
-- ο τοπικός τύπος
-- οι τράπεζες

σε αυτά τα μέσα καταφεύγουν όλοι, ιδιώτες και μεσίτες

η προμήθεια των μεσιτών είναι στάνταρ: 2%+ΦΠΑ( δηλ. 2+ 19%=3,57%) και όχι 10% και μπούρδες που ακούστηκε από μεσρικούς.

Τέλος πάντων.

Αυτά.

Πάντως είβαθ πολύ ενδιαφέρον να γίνονται τέτοιες συζητήσεις .

Η Γνώση ειναι δυναμη !!!

Παναγιώτης Κλειβοκιώτης στις 13-05-2010

Πολύ ενδιαφέρουσα γωνιά, μια και έχω διαμέρισμα για νοίκιασμα.
Ζω στο εξωτερικό και έχω επανειλλημένα επικοινωνήσει με μεσίτες που βρήκα είτε από το διαδίκτυο είτε από συτάσεις. Κανείς πρώτα απόλα δεν μου προσέφερε τις γνώσεις του όσον αφορά την κλίμακα εντός της οποίας θα πρέπει να κινηθεί το ενοίκιο. Αυτό μου λέει πολλά διότι δείχνει ότι είτε κάτω από την πίεση της μικρής αγοράς σε σχέση με τους μεσίτες παίρνουν το ακίνητο, είτε διότι είναι πραγματικά άσχετοι. Δεν ενημερώνονται για τις διάφορες παραμέτρους που επηρεάζουν την αξία και κατά συνέπεια την τιμή είτε για ενοίκιο πρόκειται είτε αγορά ακινήτου.
Ζω στον Καναδά. Επικοινώνησε ένας μεσίτης και μου ζήτησε περισσότερες πληροφορίες. Του έστειλα κάθε λεπτομέρεια. Δεν πήρα ούτε ένα μήνυμα ότι έλαβε το μήνυμά μου. Και αυτό μου λέει πολλά.
Στον Καναδά και ιδαίτερα στο Κέμπέκ όπου ζω, όταν αποφάσισα να αγοράσω σπίτι, τηλεφώνησα στον μεσίτη του οποίου η ταμπέλα ήταν έξω από το σπίτι που ενδιαφερόμουνα να αγοράσω. Μου είπε την τιμή. Μέσα σε αυτή την τιμή συμπεριλαμβάνονται όλες οι προμήθειες.
Ο μεσίτης, όταν είδε ότι δεν ενδιαφερόμουν για αυτό το σπίτι στην τιμή που είχε μπει στην αγορά, προσφέρθηκε να μου βρει κάτι άλλο. Ποτέ δεν βαρυγκόμησε παρόλο που είμασταν μάλλον δύσκολοι, εφόσον μια τέτοια επένδυση ήταν για όλη τη ζωή μας.
Τελικά βρήκαμε μέσω αυτού του μεσίτη το σπίτι μας. Ακόμη επικοινωνεί μαζί μας μαι φορά το χρόνο, μας ενημερώνει για την αγορά στην περιοχή μας και πάντοτε όταν σκεφτόμαστε εμείς ή άλλοι γνωστοί μας να ενοικιάσουν ή να πουλήσουν τους δίνουμε το τηλέφωνο του μεσίτη μας για να τον γνωρίσουν.
Αυτοί είναι μεσίτες, επαγγελματίες.
Εδώ για να γίνεις μεσίτης χρειάζεται να έχεις άδεια. Τα μεσιτικά γραφεία έχουν μια ειδική επιμορφωτική σχολή, στην οποία πληρώνεις, δίνεις εξετάσεις και αυτή η σχολή είναι αναγνωρισμένη από την κυβέρνηση της επαρχίας. Αν περάσεις τις εξετάσεις παίρνεις την άδεια και μπορείς να εργαστείς με δική σου εταιρεία ή να συνεργαστείς με μια μεγάλη εταιρεία. Μια μεγάλη εταιρεία, νομίζω, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει μεγαλύτερο αριθμό κατοικιών και οι μεσίτες κάνουν πιο αποτελεσματική δουλειά.
Συνεργάζονται επίσης μεταξύ τους για εύλογους λόγους (καλλίτερη εξυπηρέτηση του ιδιοκτήτη που πουλά ή ενοικιάζει, και ταχύτερο γύρισμα της οικονομικής δρστηριότητας και εξυπηρέτησης του αγοραστή). Πάντως νομίζω ότι το επάγγελμα του κτηματομεσίτη όπως και κάθε άλλο επάγγελμα στην Ελλάδα αντανακλά τον τρόπο συμπεριφοράς μας και στην καθημερινή μας ζωή και στηρίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στην πρακτική εμπειρία μας και όχι σε επιμόρφωση. Οι επαγγελματίες είναι λίγοι και οι άλλοι όπως προείπατε μπαίνουν στην αγορά για να βγάλουν ένα επιπλέον βοήθημα.
Κατεπέκταση, και με την ευκαιρία αυτή, αν υπάρχει κάποιος ιδιώτης που θέλει να νοικιάσει διαμέρισμα ή μεσίτης που ενδιαφέρεται να αναλάβει το ακίνητό μου να επικοινωνήσει στο pklivok@gmail.com

Realist στις 14-08-2010

Θα σας πώ την δική μου εμπειρία από τους "επαγγελματίες".

Πρίν 6 χρόνια χρειάστηκε να πουλήσω ένα οικόπεδό μου στην Αττική. Επειδή είμαι άσχετος με το αντικείμενο, απευθύνθηκα στον καλύτερο και πιό τίμιο μεσίτη της συγκεκριμένης περιοχής, όπως τουλάχιστον ορκιζόντουσαν όλοι οι γύρω κάτοικοι τους οποίους εγνώριζα.

Εκείνος αφού είδε το οικόπεδο μου είπε ότι εκτιμά ότι το ανώτερο που μπορεί να πιάσει είναι 180.000 ευρώ. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα μου είπε ότι βρηκε πελάτη ένα κατασκευαστή πολυκατοικιων στην περιοχή και να πάω για τα συμβόλαια. Έδειξε όμως μια σπουδή που με έβαλε σε σκέψεις.

Του είπα ότι άλλαξα γνώμη και απεφάσισα να βρώ μόνος μου πελάτη με καλύτερο τίμημα. Έβαλα αγγελίες στις εφημερίδες και τοπικά κόλησα στους τοίχους πωλητήρια. Δεν άργησα να βρώ αγοραστή στις 220.000 ευρώ. Όπως έμαθα κατόπιν ο κατασκευαστής, που σημειωτέον είχε κτίσει την πλειοψηφία των σπιτιών στην περιοχή, ήταν μόνιμος συνεργάτης του εν λόγω μεσίτη.

Η συμβουλή μου είναι ότι στη χώρα της απάτης, στον μόνο που μπορεί κανεις να έχει εμπιστοσίνη είναι στον εαυτό του.

Γράψτε το σχόλιό σας.

* = απαιτούμενο πεδίο

:

:


6 + 2 =

news...
...blog
   Spitogatos on Facebook    Follow spitogatos on Twitter
Πρόσφατα σχόλια
Τελευταίες προσθήκες
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ