Πως να πουλήσετε όταν κανείς δεν αγοράζει!

Σάββατο 26 Ιουλίου 2008

Παρα την διστακτικότητα και τη στάση αναμονής που εμφανίζεται στην αγορά ακινήτων τους τελευταίους μηνες, υπάρχουν ακόμα πολλοί υποψήφιοι πρόθυμοι να επενδύσουν σε αγορά κατοικιας. Επομένως και της δικής σας. Η σωστή προετοιμασία του ακινητου σας, η επιλογή της κατάλληλης ώρας κάθε φορά για την επίδειξη του και η ελκυστική παρουσίαση μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε μια αγορά που εμφανίζει προσωρινή κάμψη. Δεν συζητάμε εδώ πέρα για να πουλήσετε το σπίτι σας μετα από πυρκαγιά ή καταιγίδα μετεωριτών. Μιλάμε για την έξυπνη ανάδειξη των προσόντων ενός ακινήτου και των πιθανών κινήτρων για την αγορά του.

1.  Προτού ακόμα βάλετε πωλητήριο στο ακίνητό σας, βεβαιωθείτε ότι δεν εκκρεμούν βασικές επισκευές. Τίποτα δεν αποθαρρύνει έναν πιθανό αγοραστή όσο ένας χαλασμένος διακόπτης, μια φρακαρισμένη πόρτα ή ένα ντουλάπι κουζίνας που έχει κρεμάσει. (καλά, τίποτα εκτός από ένα μωρό αλιγάτορα που προβάλλει από την λεκάνη της τουαλέτας...). Τέτοιου είδους μικροδιορθώσεις δεν κοστίζουν ακριβά και σας γλιτώνουν από λογικούς συνειρμούς του τύπου «αν δεν δίνει σημασία σε αυτές τις λεπτομέρεις, δε θα δίνει σημασία και σε σημαντικότερα θέματα συντήρησης».

2.  Κρατήστε το σπίτι σας καθαρό και τακτοποιημένο καθ’ όλη τη διάρκεια που παραμένει προς πώληση. Σε μια πιο «σφιχτή» αγορά είναι σημαντικό το ακίνητο σας να είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες επίσκεψης, άρα και πώλησης. (αποφύγετε υπερβολές όπως το να κοιμάστε με ρούχα ή να έχετε ζεστό γαλλικό στην καφετιέρα όλο το 24ωρο)

3.  Ελαχιστοποιήστε τον όγκο της σαβούρας στο σπίτι. (επιστημονικός όρος που περιλαμβάνει αντικείμενα όπως κομπολόγια απο 18 χώρες, ομπρέλες κοκτέιλ από μπαρ της Μυκόνου, κηνυγετικές καραμπίνες και φωτογραφίες όλων των μελών του οικογενειακού σας δέντρου). Οι υποψήφιοι αγοραστές θέλουν να φανταστούν το σπίτι σαν δικό τους κι όχι σαν δικό σας, κι η προσωπική σας συλλογή από ήρωες του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών στον τοίχο του σαλονιού ίσως δυσκολέψει λίγο τα πράγματα.

4.  Κρατήστε τα κατοικίδιά σας σε περιορισμό. Λάβετε υπόψιν σας ότι δεν απολαμβάνουν όλοι την ουρά μιας γάτας στο ρουθούνι τους το ίδιο με εσάς. Σιγουρευτείτε επίσης ότι το σπίτι είναι αερισμένο. Πολλοί ιδιοκτήτες ζώων έχουν συνηθίσει την κάπως «ιδιαίτερη» μυρωδιά οργανικών αποβλήτων που συνεπάγεται η συγκατοίκηση, δεν είναι σίγουρο όμως ότι και οι επισκέπτες σας θα το εκτιμήσουν εξίσου.

5.  Θυμάστε την αφίσα του Τσε που δήλωνε «είμαστε ρεαλιστές, ζητάμε το αδύνατο»; Ε λοιπόν, όταν πρόκειται για την πώληση του ακινήτου σας, να είστε σκέτο ρεαλιστές. Αφήστε τα πείσματα και τους εγωισμούς,δεν έχει σημασία πόσο αξία θα πάρει το σπίτι στα τέλη του επόμενου αιώνα ή πόσο πούλησε ο Τάσος το δικό του («που δεν ήταν και τόσο μεγάλο!») πριν δυο χρόνια. Μπορεί ο Τάσος να είναι ιδιοφυία ή να είδε όραμα τον Χριστό που του έδωσε ακριβείς κατευθύνσεις. Ζήτα μια λογική τιμή για να πάρεις μια λογική απάντηση.

6.  Ανέθεσε την υπόθεσή σου σε έναν επαγγελματία της αγοράς. Δε θα επαναλάβω εδώ τα επιχειρήματα υπέρ αυτής της λογικής (βλ. άρθρο σε κατηγορία «τι κάνει νιάου στα κεραμίδια»).Θα πω μόνο ότι η σημασία όλων αυξάνεται στις δυσκολότερες περιόδους της αγοράς.

7.  Μην ρίχνετε την τιμή. Σε μια αγοραπωλησία 200.000 ευρώ που χρηματοδοτείται με δάνειο επιτοκίου 4-5% , μια μείωση τιμής κατά 10.000 ευρώ θα σημάνει μείωση της μηνιαίας δόσης του αγοραστή κατά 30 ευρώ. Χμ, δεν ακούγεται και πολύ εντυπωσιακό, ετσι; Για ακούστε όμως κι αυτό : «Με την αγορά παίρνετε 7.000 ευρώ στο χέρι για έξοδα συμβολαίων και κλεισίματος φακέλων». Αντιστοιχεί στο 3% της αξίας και ακούγεται πολύ πιο ελκυστικό απ’ ότι 10 χρόνια αναμονής για να εξοικονομήσει ο αγοραστής το ίδιο ποσό. Και κερδίζετε κι οι δύο.

Μην ξεχνάτε πως για να πουληθεί το ακίνητό σας, πρέπει πρώτα να θέλετε εσείς να το πουλήσετε! Κι αυτό δεν αποδεικνύεται από ένα πωλητήριο στην είσοδο της οικοδομής αλλά από τις κατάλληλες ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση!

Γράψε το σχόλιό σου.

  • Το όνομα σου:

  • Το σχόλιο σου:

  • Kωδικός ασφαλείας:

    Refresh Captcha
  • margi, Πέμπτη 14 Αυγούστου 2008
    Αγαπητέ σπιτόγατε, καλά τα λες (πάλι)! Να προτείνω και εγώ κάτι;

    ’Οταν θέλεις να πουλήσεις και έρθει επιτέλους ένας υποψήφιος αγοραστής, άσε τον άνθρωπο να δει πρώτα το σπίτι ή το οικόπεδο με την ησυχία του και ΜΕΤΑ κάνε του όλες τις αδιάκριτες ερωτήσεις για τις οποίες φημιζόμαστε ως λαός. Δε ζητώ να μην του κάνεις καθολου άσχετες ερωτήσεις, αλοίμονο, αλλά μηv του χαλάς την όρεξη ρωτώντας τον τα οικογενειακά του.
    Εντάξει, ξέρω, τα επαγγελματικά του τα ρωτάς για να δεις πού θα παίξεις την τιμή! Αλλά δεν πάει έτσι...΄΄
  • jupitergr, Κυριακή 24 Αυγούστου 2008
    Αγαπητέ σπιτόγατε εν μέρη έχεις δίκιο αλλά ας μην ξεχνάμε οτι σε μια ελεύθερη οικονομία η τιμη καθορίζετε απο την προσφορά και ζήτηση και οχι απο το πόσο θα αυξηθεί η δόση του δανείου η τα οφελη απο τα έξοδα συμβολαίων.......
  • Polly, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2008
    Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμα: Για να καθορίσει κάποιος την τιμή του ακινήτου του θα πρέπει πρώτα απ'όλα να κάνει έρευνα σχετικά με το τι τιμές "παίζουν" στην αγορά. Δεν μπορεί κάποιος που έχει ακίνητο στο Περιστέρι (όσο καλό και να είναι) να πουλάει με τιμές Εκάλης.
  • Jim, Τετάρτη 22 Απριλίου 2009
    Καλά τι γίνεται, κανένας δεν αγοράζει. Να δούμε πότε θα αποφασίσουν οι πωλητές να ρίξουν πραγματικά τις τιμές. Πάντως όλη αυτή η κρίση δεν είναι και άσχημη για την αγορά ακινήτων. Επιτέλους να ξεφουσκώσει λίγο η φούσκα των ακινήτων και να μην νομίζουν οι πωλητές πως πουλώντας ένα ακίνητο θα εξασφαλίσουν και τα εγγόνια τους!!!Και η κατρακύλα συνεχίζεται... Σε λίγο καιρο δεν θα πουλιούνται καν, διότι σου λένε νέα οικοδομή αλλά είναι ήδη τριετίας απούλητη, πιθανόν τα μπετά να είναι και 4ετίας και 5ετίας?

    Λογικό και επόμενο πως θα φτάναμε σε αυτήν την κατάσταση, και που είσαι ακόμα. Δεν γίνεται για παράδειγμα ένα νέο ζευγάρι που σε μια μέτρια κατάσταση έχει 2.000 ευρώ έσοδα το μήνα να αγοράσει σπίτι που να αξίζει 200.000 και 300.000 ευρώ. Απλά δεν γίνετα!!!
  • Roulaki, Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009
    Ρε παιδιά για ποια κρίση μιλάμε αλήθεια? Οι τιμές είναι εξωπραγματικές για τον μέσο Ελληνα! Θα σας πω μόνο αυτό: εγώ και ο άντρας μου είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι, ψάχνω γύρω στους 8 μήνες να βρω σπίτι σε προσιτή τιμή, κι όταν λέω προσιτή εννοώ ότι για να πάρω δάνειο 200.000 ευρώ για 35 χρόνια σημαίνει ότι πληρώνω τον ένα μισθό στην τράπεζα! Πώς λοιπόν θα ζήσω την οικογένειά μου με έναν μισθό? Βλέπω την νεόδμητη γκαρσονιέρα την πουλάνε 90.000 ευρώ στην περιοχή μου, ΕΛΕΟΣ, πού απευθύνονται επιτέλους? Εχουν ξεφύγει τελείως? Βλέπω να γράφουν κάποιοι "Μεγάλη ευκαιρεία, ΜΟΝΟ 300.000 ευρώ"! Ρε άνθρωπε είσαι σοβαρός??? Ειλικρινά εύχομαι να τους μείνουν απούλητα τα νεόδμητα, όσοι αγοράζουν νεόδμητα αυτήν την στιγμή είναι πραγματικά κορόιδα, που κάθονται και υπερχρεώνονται σε υπέρογκα δάνεια και κάρτες, μόνο και μόνο επειδή οι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει πλέον το όριο της αλητείας!
  • MARILIZA, Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009
    ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΟΗΘΗΚΕ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.,ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ, ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΦΤΑΙΜΕ ΟΛΟΙ....ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΜΕΣΙΤΕΣ. ΤΩΡΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ....
  • ASATAN, Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΦΙΛΕ ΓΑΤΕ ''ΓΙΑΤΙ'' ΠΟΥΛΑΣ ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΕΤΡΗΤΑ Ή ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΑΛΛΟ ΑΚΚΙΝΙΤΟ...ΑΝ ΘΕΣ ΜΕΤΡΗΤΑ ΠΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΉ ΖΗΤΗΣΗΣ...ΟΤΟΣ Η ΑΛΛΩΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΦΑΓΩΜΑ ΕΙΝΑΙ.ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΉ ΤΟΥ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΛΙΓΌΤΕΡΟ.ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΜΟΛΙΣ ΒΓΑΛΙΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΣΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΟΥ ΠΕΡΊΜΕΝΕ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΟΥΛΙΣΕΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΣ ΤΗΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΉ ΤΙΜΉ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΓΟΡΑΣΕΣ ΤΟ ΑΚΙΝΙΤΟ. ΜΕ ΠΙΑΝΕΙΣ.....?
  • ASATAN, Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010
    Ποιός 8έλει σπίτι τζάμπα να μου πει τι δουλειά κάνει να του πω που να πάει να πάρει γη, να χτίσει.
  • ΠΑΝΑΓΟΣ 11/2/2010, Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010
    ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΕΙ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙ... ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΟΤΙ ΤΙΜΗ ΤΟΥ "ΚΑΠΝΙΣΕΙ".ΑΛΛΩΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΑΦΟΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ???????? ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΣΤΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ 30ΤΕΤΡ. ΚΑΙ ΠΟΥΛΗΘΕΙ 150.000ΕΥΡΩ,ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ Η ΚΑΛΥΤΕΡΑ Ο "Μ.....Σ"ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ.... ΟΠΟΤΕ Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. ΑΡΚΕΤΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗ-ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΙ ΚΑΙ ΑΝΕΛΕΗΤΟ ΨΑΞΙΜΟ....ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ"ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΥΠΟΤΕΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΑΠΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ"
  • aganaktismeni melloysa nyfoula, Σάββατο 27 Μαρτίου 2010
    εγώ ένα πράγμα ξέρω.... κρίση, κρίση αλλά η τιμή του τ,λ δε λέει να πέσει κάτω από 3500-4000€/τμ περιοχή π.χ Πεύκη... έχουμε ξεφύγει τελείως... για αυτό 8α γεμίσουμε με απούλητα ήδη 2-3 χρόνων και για πολύ ακόμα τώρα ιδίως με τα νέα μέτρα φορολογίας... αντε να δούμε σε λίγο καιρό θα λογικευτούν καθόλου οι ιδιοκτήτες?
  • FOTINI, Κυριακή 2 Μαϊου 2010
    Απάντηση στο Ρουλάκι: εχεις δίκιο, οι παντες είναι τρελλοι... πλέον στην πώληση. Αν όμως δεν έχεις βρει με τον άντρα σου υπάρχει νεόδμητο κουκλιτσα στην πειραϊκή με αποθήκη, άψογο, σύγχρονο και ερωτεύσιμο στις 125.000. Αντε τηλεφώνησε μου ή γράψε μου στο internet62@hotmail.com. goodnight babies Φ
  • annie, Σάββατο 19 Ιουνίου 2010
    Η κατασταση εχει ξεφυγει τελειως.Δε μπορει να αναβαλλουμε το γαμο μας και να σκεφτομαστε μη τυχον και κανουμε παιδι γιατι απλουστατα δεν εχουμε να διαθεσουμε τα υπερογκα ποσα που ζητουν για ενα δυαρι.Κρατηστε τα απουλητα γιατι οι μα...ες μας τελειωσαν.Σκεφτομαστε πολυ σοβαρα να φυγουμε επαρχια.Και φανταστειτε πως ειμαστε δημοσιοι υπαλληλοι,γεγονος που συνεπαγεται δυο σταθερους μισθους.
  • Νικος, Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010
    Ρουλάκι τα λες τέλεια!
    Υποψήφιοι αγοράστές: Επιτέλους σταματήστε να κάνετε πλούσιους τους κατασκευαστές πληρώνοντας ολόκληρες περιουσίες για διαμερίσματα - κουτιά στα οποία η προσπάθεια μείωσης του κόστους είναι εμφανής παντού. Μέχρι τώρα οι κατασκευαστές έχουν γίνει πάμπλουτοι, χωρίς μάλιστα να πληρώνουν σχεδόν τίποτα στην Εφορία. Ευτυχώς από το 2011 θα πληρώσουν φόρο για τα ακίνητα που είναι στην κατοχή τους και είναι απούλητα.
    Επομένως είναι πραγματικά η ώρα για τους αγοραστές να αντιδράσουν σε αυτή την αισχροκέρδια και να μην δέχονται με τίποτα τιμές πάνω από 1.500/τετραγωνικό. Το κόστος κατασκευής σε πολλές περιπτώσεις είναι κάτω από 1.000/τετραγωνικό. Άρα και 1.500 ως τιμή πώλησης είναι πολλά!
    Τα κορόιδα που μέχρι πρόσφατα έβρισκαν οι κατασκευαστές για να πουλήσουν τα κουτιά τους δεν μένουν πια εδώ!
  • Συννεφούλα, Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010
    Εσύ πάλι Νίκο Οχι!

    Το κόστος αξίας της γης γιατί δεν το υπολογίζεις? Δεν πληρώνουν για τα οικόπεδα που χτίζουν? Ή ξέρεις κάποια καινούρια οικοδομή χτισμένη στον αέρα να πάω να αγοράσω και εγώ?

    Αν ένα οικόπεδο το αγοράζουν με min 1000ευρώ/τμ και το κόστος κατασκευής είναι min 1000ευρώ/τμ μάλλον τα 2.500ευρώ/τμ που ζητάνε καλό μου ακούγετε. Θα σε συμβούλευα αν βρεις κάτι τέτοιο να το αγοράσεις!
  • Νικος, Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010
    Συννεφούλα, πολύ γρήγορα απάντησες σε αυτό που έγραψα και μάλλον παράξενο μου φαίνεται αυτό.
    Εγώ θα σε συμβούλευα να ρωτήσεις μερικούς κατασκευαστές και να μάθεις ποιο είναι το κόστος κατασκευής και θα αναφέρω δύο στοιχεία για να υποστηρίξω αυτά που λέω σχετικά με τις τιμές:
    1. Εάν οι τιμές ήταν σε λογικά επίπεδα, οι κατσκευαστές δεν θα είχαν αποκτήσει τόση μεγάλη περιουσία μέχρι σήμερα και θα είχαν μειώσει τις τιμές στις νεόδμητες κατοικίες. Τώρα δεν το κάνουν γιατί πολύ απλά δεν έχουν ΑΝΑΓΚΗ να το κάνουν!
    2. Ο τεράστιος αριθμός των απούλητων διαμερισμάτων πολύ απλά με το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης των οικονομικών δείχνει ότι οι ζητούμενες τιμές πώλησης είναι πολύ πάνω από τις φυσιολογικές. Αν οι τιμές ήταν φυσιολογικές, ο όγκος των απολύλητων διαμερισμάτων θα είχε μειωθεί.

    Ν
  • Συννεφούλα, Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010
    Νίκο και εσύ το ίδιο γρήγορα από ότι βλέπω απάντησες. Τι σημαίνει αυτό? δεν μπορώ να καταλάβω...
    1. Καταρχάς μιας και έχω χτίσει σπίτι ξέρω πολύ καλά ποιο είναι το κόστος κατασκευής και δεν χρειάζεται να ρωτήσω κανέναν κατασκευαστή. Σου λέω λοιπόν ότι κάτω από 1000ευρώ/τμ δεν σου πηγαίνει.
    2. Ο τεράστιος αριθμός των απούλητων διαμερισμάτων σήμερα δεν έχει να κάνει μόνο με το αν οι τιμές ήταν υψηλές ή όχι αλλά από ένα πλήθος πραγμάτων όπως α) άσχημη ψυχολογία του κόσμου β)κλείσιμο της στρόφιγγας του δανεισμού γ) προσδοκία ότι θα πέσουν οι τιμές κλπ.
    3. Δεν σε αναγκάζει κανείς να αγοράσεις καινούριο διαμέρισμα. Υπάρχουν και τα μεταχειρισμένα άλλωστε...
  • Kathy, Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010
    Guys,
    υπομονή χρειάζεται και επιμονή. Οτιδήποτε μη υπερτιμημένο έχει πιθανότητες να πουληθεί.
  • δημητρης, Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010
    ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ,ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ,ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΕΒΑΣΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ,ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΜΕΤΡΟΥ .ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΠΟΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΜΗΛΩΣΟΥΝ ΕΩΣ ΚΑΙ 30% ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ,ΟΜΩΣ ΕΝΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΠΛΗΡΩΣΕ 1.000 ΚΑΙ 1.500 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΜΑΣ ΜΕ ΑΛΛΑ 1.000 ΕΥΡΩ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ,ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΧΤΙΣΕΙ, ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΙΣ ΧΑΡΙΣΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ .....ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΑΝ ΕΙΧΑ ΕΓΩ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ,ΣΙΓΑ ΜΗ ΔΟΥΛΕΥΑ ,ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΧΤΙΖΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ 1000 Τ.Μ. ΒΓΑΖΕΙ 2.000.000 ΚΑΙ 2.500.000 ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ,ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΤΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ,ΤΟΥ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ ΒΑΛΤΑ ΣΤΟΝ Κ......Ο ΣΟΥ .....ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΠΟΛΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ......ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ.....
  • Nikos, Τρίτη 6 Ιουλίου 2010
    Τα πράγματα είναι απλά...πολύ απλά!
    Οι τιμές θα πρέπει να πέσουν και κάτω του κόστους, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης και του αποθέματος των απούλητων διαμερισμάτων...
    Αλλιώς τα διαμερίσματα θα γίνουν "βαρίδια" στα χέρια των ιδιοκτητών εξαιτίας των φόρων που θα κληθούν να πληρώσουν.
    Όσοι έχουν διαμερίσματα και δεν μειώνουν τις τιμές (είτε κατασκευαστές είτε απλοί ιδιοκτήτες)σημαίνει πολύ απλά ότι δεν έχουν ανάγκη. Δεδομένου λοιπόν ότι είναι ήδη ιδιοκτήτες και επίσης δεν έχουν ανάγκη, είναι πολύ δίκαιο να πληρώσουν φόρο για αυτά που έχουν. Πολύ δίκαιο μου φαίνεται αυτό.
    Όποιος δεν το βλέπει έτσι, ας περιμένει ως το 2011.
  • Λογικός Ιδιοκτήτης, Σάββατο 17 Ιουλίου 2010
    Απάντηση στο Νίκο που του φαίνεται δίκαιο οι ιδιοκτήτες ακινήτων να πληρώνουν φόρο στην περιουσία τους.
    Προσωπικά μου φαίνεται κοινωνικά άδικο αφού ο αγοραστής ακινήτου έχει ήδη φορολογηθεί για τα εισοδήματα με τα οποία απέκτησε τα χρήματα της αγοράς. Στη συνέχεια φορολογείται τη στιγμή της αγοράς . Ποιος είναι ο κοινωνικός λόγος που επιβάλλει τρίτη φορολόγηση με ΕΤΑΚ και τα σχετικά; Απλά η πολιτεία μπορεί να «πιάσει» εύκολα αυτούς που έχουν ακίνητο!
    Έτσι όποιος έχει χρήματα θα το σκέπτεται πλέον δύο και τρεις φορές πριν τα τοποθετήσει σε ακίνητο.
    Εκτός αν ο Νίκος πιστεύει ότι όλοι οι ιδιοκτήτες είναι φοροφυγάδες...
  • Nikos, Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010
    Καλησπέρα σας,

    Ο κοινωνικός λόγος είναι ο εξής: Υπάρχει μία μεγάλη μερίδα πολιτών που δεν είναι καν ιδιοκτήτες και παλεύουν να επιβιώσουν με την καθημερινή ακρίβεια ή με δάνεια που πληρώνουν μια ζωή για ένα σπίτι.
    Υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι έχουν πάρα πολλά ακίνητα (εκεί άλλωστε μπαίνει και αυτός ο φόρος και όχι στην πρώτη κατοικία) τα οποία απέκτησαν είτε από κληρονιμιές είτε με άλλους τρόπους, πάντως όχι με το μισθό του μέσου εργαζόμενου.
    Αυτοί λοιπόν οι ιδιοκτήτες, παρόλο που ίσως δεν το παραδέχονται κάποιοι, είναι σε πολλή καλύτερη μοίρα από τους άλλους οπότε θα πρέπει να συνεισφέρουν περισσότερο.
    Για να δώσω ένα παράδειγμα, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι ιδιοκτήτες πληρώνουν φόρο ακόμα και για την πρώτη κατοικία τους.
  • efth, Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010
    καλησπέρα σας,

    Επιδή το έχω ψάξει πολύ το θέμα θα ήθελα να προσθέσω κάτι. Το να μιλάμε για τεράστια κέρδη είναι σχετικό. Δε μπορεί να γείνει συσχετισμός με ένα μισθό και τα έσοδα ενός κατασκευαστή - εταιρίας. Σίγουρα τα κέρδη είναι πολλά, αλλά πρέπει να τα δούμε όλα... 1000 το τμ το οικόπεδο, 1000 το τμ να το χτήσει, βάλε και την εφορία σε % στην τιμή κτλ...

    Τώρα πήτε μου, το καθαρό κέρδος πόσο θα είναι;

    Γιατί καλά να λές 250.000 για 100τμ = τρελό κέρδος.

    Αλλά ...
    1. τους κοινόχρηστους (σκάλες, διάδρομος, λεβητοστάσιο, κτλ) δεν τους έχει χρεωθεί στην κατασκευή;
    2. το συνολικό κόστος επένδυσης δεν ήταν πάνω από 500.000 (και πόσο τόκο θα έδεινε η τράπεζα σε μια τέτοια κατάθεση, αντί να παλεύει με τα μαστόρια και το άνχος της επένδυσης για 2-4 χρόνια);

    Γνώμη μου...
    1. Στην τιμή περιλαμβάνονται και οι κοινόχρηστοι χώροι.
    2. Πρείπει να περιλαμβάνετε και το κόστος επένδυσης κεφαλαίου. (χαμένοι τόκοι για 4χρόνια, όσπου να πουληθούν όλα)
    3. Το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης. (4χρονια)
    4. Το κόστος διαβίωσης του κατασκευαστή. (4χρονια)
    5. Το κέρδος.

    Τώρα σε περιπτώσεις που οι τιμές φεύγουν από τα 3.500, τότε φταίει αυτός που τα δείνει.

    Για να μην προκαλέσω αρνητικά πρέπει να πώ ότι έιμαι προγραμματιστής και ασχολούμε με δίκτυα Η/Υ.

    ΥΣ. Για να πω και τον πόνο μου, οι τιμές οικοπέδων είναι απαράδεκτες. Ο κάθε ένας ζητά ότι του κα.....τέβει.
  • partekosme, Σάββατο 28 Μαϊου 2011
    Περιμένετε λίγο ακόμα και θα τα παίρνετε μισοτιμής τα κουτιά που σας πουλάνε για σπίτια.
    Προσωπικά δεν δίνω πάνω από 500 Ευρώ/τμ και αν θέλουν.
    Τα λεφτά μου τα διαθέτω όπως νομίζω εγώ.
    Μην ξεχνάτε και τον χρυσό κανόνα:
    "Οποιος έχει τον χρυσό κάνει τον κανόνα".
    Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
  • Γιάννης, Κυριακή 5 Ιουνίου 2011
    7.Μη ρίχνετε την τιμή.
    Ωραία συμβουλή δίνατε στους πελάτες σας πριν 3 χρόνια. Τελικά οι μόνοι που πούλησαν ήταν αυτοί που έριξαν την τιμή. Οι άλλοι τα κρατάνε ακόμα και επιμένουν να αποκαλούν διαμερίσματα πενταετίας και δεκαετίας νεόδμητα. Μόνο που το πάρτυ τελείωσε και οι μόνοι που δεν το έχουν χωνέψει ακόμα είστε εσείς. Για να πάρετε λοιπόν τα ποσοστά σας εσείς και να γλυτώσουν ακόμα μεγαλύτερη χασούρα οι ιδιοκτήτες προτείνω από το νούμερο 7 να βγάλετε το 'μη'.
  • Spitogatos, Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011
    Αγαπητέ Γιάννη,

    μισή αλήθεια ίσον με ολόκληρο ψέμα! η συμβουλή μας δεν ήταν να μη ρίξουν τις τιμές, έτσι γενικά. Η πρότασή μας είναι ότι μια μείωση τιμής στο ποσό πληρωμή ίσως δεν έχει τοσο μεγάλο ψυχολογικό (και πρακτικό) αντίκτυπο στον υποψήφιο αγοραστή όσο μια πιο χειροπιαστή και άμεση διευκόλυνση (π.χ τα έξοδα δικηγόρων-συμβολαιογραφων που ανεφερα ως παραδειγμα).

    Επίσης,θα θεωρήσω ότι σου έφυγε λίγο το roll down στο mouse και περασες χωρίς να διαβάσεις τη συμβουλή υπ αριθμόν 5, όπου και παροτρύνουμε τους πωλητές να μην περιμένουν να εξασφαλίσουν τις 12 επόμενες γενιές τους από την πώληση ενός ακινήτου.

    Τέλος,να υπενθυμίσω ότι ο Spitogatos.gr δεν επεμβαίνει σε καμία φάση της αγοραπωλησίας κι επομένως δεν παίρνει απολύτως καμία προμήθεια!(εκτός κι αν ξέρεις κάτι που δεν ξέρω εγω, οπότε στείλε μου τον αριθμό λογαριασμού όπου μπαίνουνε οι προμήθειες!)

    Φιλικά,
  • Χαραλαμπης, Κυριακή 12 Ιουνίου 2011
    Το 2002 αγόρασα ένα δυαρι στην Νέα Μακρή με 50000 ευρώ, 18 εκ δρχ. Σήμερα για το ίδιο δυαρι (έχει και τζάκι) ο ίδιος κατασκευαστής ο οποίος είναι και γνωστός για τις προχειροδουλειες του ζητάει 300000! 6 φορές παραπάνω. Έχει 6 διαμερίσματα κλουβιά και περιμένει να πουλήσει τουλάχιστον ένα για να τελειώσει την οικοδόμη η οποία παραμένει εδώ και τρία χρόνια ημιτελης. Τι έγινε στην Ελλάδα παιδιά όλα αυτά τα χρόνια;
http://www.spitogatos.gr/gr/mySpitogatos/service/login/check
http://www.spitogatos.gr/gr/mySpitogatos/service/view/menu
http://www.spitogatos.gr/gr/mySpitogatos/service/view/login
Παρακαλώ περιμένετε...